|
کدخبر: 203429

گسترش نیوز گزارش می دهد:

پیکان های لاکچری هم قمیت پژو و رنو + تصاویر باورنکردنی

بیش از ۱۵ سال است که پیکان از رده خارج شده و دیگر تولید نمی شود اما عاشقان این خودرو قدیمی و نوستالژی دست سرش برنمی دارند.

خودرو پیکان های لاکچری هم قمیت پژو و رنو + تصاویر باورنکردنی

این روزها اگر بخواهید یک پیکان معمولی را در بازار خریداری کنید چیزی بین ۱۷ تا ۳۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارید. اما درباره پیکان های کلکسیونی یا همان کلاسیک ماجرا فرق دارد!

خودروهایی که عمرشان ۴۱‌سال باشد، خودروی کلاسیک، خودروهای با عمر بین ۴۱ تا ۶۱‌سال را خودروی قدیمی و خودروهایی که عمر بیش از ۴۱‌سال دارند، خودروی آنتیک محسوب می‌شوند. با توجه به این گفته، می‌توان پیکان‌هایی که در سال‌های ۵۷ تا ۶۰ تولید شده‌اند را تنها خودروهای کلاسیک تولید داخل دانست.

قیمت خودروهای کلاسیک به ‌سال و تمیزی خودرو بستگی دارد؛ مثلا خودرویی که رنگش فابریک است، آفتاب‌خورده نباشد و تودوزی‌اش سالم باشد، فرق دارد. خودرویی که قطعاتش اورجینال است، با خودرویی که قطعات آن تعویض شده، فرق می‌کند. عارفی می‌گوید: «حدود یک‌دهه پیش، ارزش خودروهای کلاسیک به اندازه‌ای پایین بود که مالک‌ها آنها را به نحوی قیمت‌گذاری می‌کردند که صرفا از سر خود باز کنند.

با این تفاصیر اگر دنبال پیکانی هستید که بشود نامش را کلکسیونی گذاشت قیمت ها از حدود ۷۰ میلیون تومان برای شما آغاز می شود و بسته به سال ساخت، تمیزی و امکانات خودرو بالا می رود. همین حالا در وب سایت های خرید و فروش اینترنتی پیکان های کلکسیونی تا ۱۳۰ میلیون هم قیمت دارند. در بازار ازاد اما قیمت ها باز هم بالاتر می رود.

پیکان-کلکسیونی2

مثلا اگر یک پیکان جوانان اتوماتیک تمیز پیدا کردید احتمالا فروشنده چیزی بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بابت آن از شما پول خواهد گرفت.

گفتنی است که «پیکان» حدود ۴ دهه از اواسط دهه ۴۰ تا اوایل دهه ۸۰، روی خط تولید ایران ناسیونال برادران خیامی و بعدها ایران خودرو دولتی قرار داشت و در این مدت همیشه یکی از ارزان‌ترین خودروهایی بود که بیشتر اقشار جامعه می‌توانستند به راحتی خریداری کنند. اما امروز شاید یکی از ارزان ترین خودروها در بازار خرید و فروش ماشین کارکرده محسوب می‌شود.

  • بهنام ارسالی در

    شما یا خابید یاملت ومیخاید گمراه کنید خو ب همه رو سر کار گذاشتید ی موتور 1 میلیون ی شده 30 میلیون کَمِش واقعا ک همش دروغ

ارسال نظر