|
کدخبر: 233670

جزئیات قتل هولناک مدیر دانشگاه امام صادق

آخرین تلاش‌های مرد زندانی که به جرم قتل همکارش به قصاص محکوم شده بود، پای چوبه دار و برای جلب رضایت اولیای دم بی‌نتیجه ماند.

رسیدگی به این پرونده از شامگاه ۲۲دی‌ سال ۹۸ همزمان با وقوع یک قتل مقابل دانشگاه امام صادق تهران آغاز شد. به گفته شاهدان مرد میانسال که نگهبان دانشگاه بود با یکی از همکارانش که مردی ۴۷ساله و مسئول تدارکات دانشگاه بود درگیر شده و با زدن میله آهنی به سرش وی را به قتل رسانده و فرار کرده بود.

گزارش این درگیری خونین بلافاصله به بازپرس کشیک قتل و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری متهم میانسال وارد عمل شده و ساعتی بعد او را در همان حوالی دستگیر کردند.

متهم ۴۴ ساله در رابطه با انگیزه‌اش از این جنایت گفت: من حدود ۲۰سال در دانشگاه کار می‌کردم و نگهبان بودم. مقتول مسئول تدارکات و مدیر بخش من بود. اما این اواخر خیلی مرا اذیت می‌کرد و با او اختلاف داشتم؛ هم اختلاف کاری و هم مالی. بارها از او خواستم که جایگاه کاری مرا تغییر بدهد اما او اهمیتی به خواسته من نمی‌داد. همه اینها باعث شد از او کینه به دل بگیرم. تا اینکه شب حادثه وقتی مقتول از محل کارش یعنی از دانشگاه خارج شد، من نیز به‌دنبال او رفتم تا انتقامم را بگیرم. پیش از خارج‌ شدن از محوطه دانشگاه، یک میلگرد که در اتاقک نگهبانی بود برداشتم. مقتول به خیابان رفت تا سوار خودرواش که مقابل دانشگاه پارک کرده بود بشود، اما پیش از سوارشدن به سمتش هجوم بردم. میان ما درگیری پیش آمد و با میلگرد ضربه‌ای به سرش زدم که باعث شد جانش را از دست بدهد.

متهم در دادگاه پای میز محاکمه رفت و به دفاع از خود پرداخت. اما باتوجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، اعتراف به جنایت و مدارک موجود در پرونده، قضات دادگاه کیفری استان تهران او را به قصاص محکوم کردند.

با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، پرونده برای اجرا به شعبه اول اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد. به‌دنبال ارجاع پرونده، ۴ جلسه صلح و سازش در دادسرا برگزار شد اما اولیای دم همچنان خواهان قصاص بودند.

پایان تلخ پرونده قتل مقابل دانشگاه

به درخواست آنها چهارشنبه گذشته مرد محکوم برای اجرای حکم پای چوبه دار رفت اما بار دیگر قبل از اجرا، جلسه‌ای برای صلح و سازش برگزار شد و با اشاره به اینکه وی در مدتی که در زندان بوده توبه کرده و متنبه شده سعی بر جلب رضایت خانواده مقتول داشتند اما آنها همچنان بر اجرای حکم اصرار کرده و در نهایت مرد اعدامی در حالی که با صدایی دلنشین به تلاوت سوره حمد پرداخته بود بالای سکوی اجرای حکم رفت و لحظاتی بعد پرونده این ماجرا با اعدام وی بسته شد.


 

منبع: رکنا

ارسال نظر