|
کدخبر: 207961

بازداشت سارق معروف مترو تهران + جزییات

جوانی که در متروهای تهران از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط پلیس بازداشت شد.

حوادث بازداشت سارق معروف مترو تهران + جزییات

مهرماه امسال با وقوع سرقت های متوالی کارت عابر بانک از شهروندان در ایستگاه های مترو تهران رسیدگی به موضوع با دستور بازپرس پرونده در دستور کار ماموران پلیس مترو پایتخت قرار گرفت.

ماموران پلیس مترو پایتخت در تحقیقات ابتدایی با بازبینی دوربین های مداربسته متوجه شدند که سارق درشت هیکل با اختلال در سیستم بلیط دهی مترو و با شیوه و شگرد عوض کردن کارت عابربانک شهروندان از آن ها کلاهبردای کرده است. همچنین تیم پلیسی در ادامه بازبینی دوربین های مداربسته هویت و چهره متهم را شناسایی کردند.

رصد های اطلاعاتی ادامه داشت تا اینکه یکشنبه یازدهم مهرماه ماموران گشت پنهان پلیس متهم را در حین ارتکاب جرم در مترو ترمینال جنوب مشاهده و دستگیر کردند. سارق در بازجویی های پلیسی صراحتا به جرم خود مبنی بر سرقت و کلاهبردای از شهروندان به ارزش یک میلیارد ریال اعتراف کرد.

گفتگو با جانشین پلیس مترو پایتخت

سرهنگ " مهدی پیران " جانشین پلیس مترو پایتخت ماجرای شیوه و شگرد سارق جوان از شهروندان را درگفتگو با خبرنگار رکنا، اینطور توضیح داد: سارق با اختلال در دستگاه های خرید بلیط و با چرب زبانی کارت شهروندان را گرفته و پس از خرید بلیط با شگرد خاصی کارت های عابربانک را تعویض ‌می‌کرده است.

گفتگو با سارق جوان

چند سال داری ؟

30 سال و در جنوب تهران زندگی می‌کنم.

به چه جرمی بازداشت شدی ؟

در ایستگاه های مترو پرسه می‌زدم. طعمه های خود را از بین آدم هایی که اطلاعی از خرید بلیط نداشتند انتخاب می‌کردم. پس از کمک کارت عابربانک آن هارا با یک کارت دیگر که از قبل سرقت کرده بودم، تعویض می‌کردم.

سابقه داری ؟

نه، اعتیادی هم ندارم. قبلا در آموزشگاهی گیتار آموزش می‌دادم اما بخاطر ویروس کرونا بیکارشدم. وضع مالی خوبی دارم اما از روی بیکاری و عقده ای که نسبت به عده ای که پول برایشان مهم نبود، داشتم تصمیم گرفتم کلاهبرداری  و سرقت کنم.

پس از سرقت چه کار کردی ؟

تلفن همراه خرید و فروش می کردم تا شناسایی نشوم. با پول اموال مسروقه به مسافرت می‌رفتم و تفریح می کردم.

ارزشش را داشت ؟

بله

پشیمانی ؟

بله

بنابراین گزارش، با تائید سرهنگ مهدی پیران متهم جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد

منبع: روزنامه ایران

ارسال نظر