|
کدخبر: 204937

نجات فلامینگوی زیبا توسط این سرباز شجاع + فیلم

سرباز وظیفه میثاق نیرومند ، نجاتگر فلامینگوی مجروح در میانکاله شد. فلامینگو را نجات داد. تا صبح از آن مراقبت کرد و بعد تحویل گروه نجات حیات وحش منطقه میانکاله داد تا روز رهاسازی فرا رسید.

حوادث

سرباز وظیفه در حال نگهبانی بود که صدای سگ ها توجه اش را جلب کرد. به سمت صدای رفت. فلامینگوی مصدوم را بر زمین دید. حیوان در حال جان دادن بود که نجاتش داد. تا صبح مراقبش بود و بامداد با گروه نجات حیات وحش مازندران تماس گرفت و فلامینگو را تحویل آنان داد تا درمانش کنند.

اول هفته جاری بود که سرباز وظیفه میثاق نیرومند حین نگهبانی شبانه متوجه صدای سگ ها از دور شد. سگ ها آرام نمی گرفتند. به سمت صدا حرکت که با فلامینگوی زیبایی مواجه شد اما زخمی.حیوان را در آغوش گرفت و به جای امن برد. تا صبح مراقبش بود و وقتی فلامینگو را تحویل گروه نجات حیات وحش مازندران داد مدام در ساعت های مختلف حالش را جویا می شد تا پرنده تیمار شد.

زمان رهایی فلامینگو در دل طبیعت که رسید، میثاق نیرومند اشتیاق خود را نشان داد تا خود او را به طبیعت بازگرداند. هماهنگی های لازم با پادگان انجام گرفت تا بامداد دیروز رها سازی فلامینگو انجام گرفت.

فلامینگو پرنده‌ای است با پاهای دراز و منقاری خمیده و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگهای سفید و صورتی است.

در پروازها پاها و گردنش کشیده و قدری پایین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد. بالهایش ترکیب زیبایی از رنگهای سرخ و سیاه است. پرنده نابالغ قهوه‌ای مایل به خاکستری چرک است. فلامینگو به آرامی راه می‌رود و در حالیکه سر و منقار خودرا در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند. فلامینگو از ۰/۹ تا ۱/۵ متر بلندی دارد. بیشتر فلامینگوها حلزون و گیاهان آبی را می‌خورند. این پرندگان به صورت دست جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی می‌کنند.

راسته‌ای بال‌آتشی‌سانان که فلامینگو به آن تعلق دارد از پرندگان آبزی و بزرگ‌جثه هستند که غذا را از منقار خمیده و صافی‌مانند خود می‌گذرانند.فلامینگو شاید شاخص‌ترین پرنده آبچر در جهان هست. پر و بال بنفش-قرمز، خود به تنهایی این پرنده را از سایر پرنده‌ها مجزا می کند. فلامینگوها در هر قاره‌ای جز قطب جنوب زندگی می کنند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها