|
کدخبر: 180344

کلاهبرداری در اینستاگرام با فروش پاوربانک

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی فروش ویژه پاوربانک در اینستاگرام به بهانه سفارش غیر حضوری شهروندان را فریب داده و از آنان کلاهبرداری می‌کرد خبرداد.

حوادث کلاهبرداری در اینستاگرام با فروش پاوربانک

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در یک صفحه اینستاگرامی، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

اوافزود: شاکی تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه خرید اینترنتی پاوربانک با ارسال رایگان مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز مبلع ۵ میلیون ریال به حساب فروشنده هیچ کالایی برایش ارسال نشده و فروشنده نیز پاسخگوی تلفن او نبوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با انجام اقدامات علمی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و طی هماهنگی با مقام قضایی او را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه متهم پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه ارتکابی اقرار و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد اظهار کرد: بار‌ها اعلام کردیم که شبکه‌های اجتماعی مکان امنی برای داد و ستد و خرید‌های اینترنتی نیستند و بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها