|
کدخبر: 178485

سارقان پس از خرید از سوپرمارکت لو رفتند!

مرد جوان وقتی بعد از خرید در سوپر مارکت به خانه‌اش برگشت با دریافت پیامک‌های پی در پی کسر از حساب متوجه شد کارتش به سرقت رفته است.

اواخر بهمن سال گذشته فردی به دادسرای ناحیه ۱۵ تهران رفت و گفت: دو روز قبل برای خرید به سوپر مارکتی حوالی خانه‌ام واقع در تهران نو مراجعه کردم. پس از خرید برای پرداخت وجه، کارت بانکی خود را در اختیار صاحب مغازه گذاشتم و رمز آن را گفتم.

همان موقع در کنار من فرد دیگری هم حضور داشت فروشنده بعد از اینکه پول خریدم را حساب کرد کارت من را روی پیشخوان کنار یک کارت عابر دیگر قرار داد و من بدون دقت در مشخصات کارت آن را برداشتم و به خانه رفتم اما حدود یک ساعت بعد چند پیامک پی‌در‌پی برایم ارسال شد که متوجه شدم کسی در حال خرید با کارت بنده است. وقتی بررسی و کارتم را با دقت نگاه کردم دیدم کارت مال من نیست و مبلغ ۵۵ میلیون ریال نیز از حسابم سرقت شده است.

سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی»، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تشریح این خبر گفت: پس از این شکایت پرونده به دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد و در اختیار دایره مبارزه با جیب بری قرار گرفت.

در نخستین گام بلافاصله تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم به سوپر مارکت اعزام شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط شده با استفاده و بکارگیری از شیوه‌های نوین کشف جرم توانستند هویت سارق را شناسایی کنند سپس به آدرس‌های به‌دست آمده رفته و سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه متهم واقع در تهرانپارس شدند که با هماهنگی قضایی روز بیستم اردیبهشت طی عملیاتی غافلگیرانه متهم به‌ نام ابراهیم دستگیر شد.

وی در تحقیقات اولیه منکر سرقت کارت شد اما وقتی با اسناد و مدارک و مستندات رو به رو شد به سرقت کارت عابر شاکی از سوپر مارکت اعتراف کرد. در بررسی سوابق کیفری وی نیز مشخص شد او دارای سابقه جرایم جیب بری بوده و با توجه به اینکه در زمان دستگیری یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۵ میلیون ریال هم از وی کشف شده بود، شماره سریال گوشی مورد استعلام قرار گرفت و مشخص شد که گوشی سرقتی است بنابراین مالک اصلی گوشی شناسایی شد و در تحقیقات گفت: گوشی تلفن همراهم شب عید در میدان هفت حوض از کیفم سرقت شده بود. بدین ترتیب در ادامه بازجویی‌ها و کشف تعدادی از دسته چک و اموال مشکوک و استعلام از مراجع مربوطه ۳ مال باخته دیگر هم شناسایی شدند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: ابراهیم در ادامه بازجویی به ۱۰ فقره سرقت دیگر با همدستی دو نفر از دوستانش به‌نام‌های وحید و سیامک اعتراف کرد آنها نیز شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی شدند که با صدور قرار تأمین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شدند.

 

منبع: ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها