|
کدخبر: 234184

هوا سرد می شود/ کاهش ۹ درجه ای هوا در اغلب مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش دمای هوا تا ۹ درجه در اغلب مناطق کشور از امروز، گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال‌غرب، سواحل شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و غرب تهران، بارندگی‌ها تقویت می‌شود.

«فریبا گودرزی» امروز یکشنبه درباره وضعیت آب و هوا عنوان داشت: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، نیمه جنوبی فارس، کرمان، هرمزگان، جزایر شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: روز (دوشنبه) بارش‌ها به غرب اصفهان و جنوب‌غرب کشور اکشیده خواهد شد و تا چهارشنبه  ادامه خواهد داشت.

گودرزی اضافه کرد:  آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر نیز در استان‌های پربارش پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید رخ خواهد داد. آب‌های دریای‌خزر برای امروز و دوشنبه و آب‌های خلیج‌فارس تا سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد:هم زمان با ورود سامانه بارشی از امروز کاهش دمای ۷ تا ۹ درجه در مناطق شمال‌غرب و سواحل دریای‌خزر و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب‌غرب، مرکز و شرق کشور، پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها