|
کدخبر: 233995

تصمیم ایران برای تبادل گواهینامه رانندگی با اسپانیا!

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال انجام یک کار با وزارت خارجه هستیم؛ آن هم تبادل گواهینامه رانندگی با تمام کشورهای دنیاست.

جامعه تصمیم ایران برای تبادل گواهینامه رانندگی با اسپانیا!

سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ما در حال انجام یک کار با وزارت خارجه هستیم آن هم  تبادل گواهینامه رانندگی با تمام کشورهای دنیاست، در حال حاضر ۷۰ کشور در دستور کار پلیس است. امیدواریم در یک زمان بسیار زود اول با کشور اسپانیا تبادل را انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: یک سامانه تبادلی هم برای اصالت گواهینامه‌های اسپانیایی در ایران و اصالت گواهینامه ایرانی در کشور اسپانیا در نظر گرفتیم و بعد از  آن هم کشورهای دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته سردار هادیانفر، به اتباع افغانستانی که در کشور ما ساکن هستند و اقامت قانونی دارند و مورد تایید سامان اتباع باشند، می‌توانیم گواهینامه‌های یک ساله در اختیار آن‌ها بگذاریم، اما بعضی از تجار خارجی هستند که شرایط سرمایه گذاری در کشور دارند، آن‌ها هم به تناسب اقامتشان، اقامت ۳ ساله را دریافت کرده بودند که ما هم ابلاغ کردیم گواهینامه ۳ ساله به آن‌ها بدهند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: نکته مهم این است که تنها کسی که اقامت قانونی داشته باشد، می‌تواند از گواهینامه یک ساله استفاده کند، زیرا برخی عزیزان اقامت آنها غیرقانونی است که مشمول  استفاده از گواهینامه نمی‌شوند.

پیش‌تر اعلام شده بود که اتباع خارجی متاهل می‌توانند گواهینامه داشته باشند، که این موضوع توسط پلیس راهور مورد تکذیب قرار گرفت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر