|
کدخبر: 230247

ظهور ویروس «فلورونا» همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲

ظهور نخستین مورد ابتلا به بیماری جدید «فلورونا» در سرزمین‌های اشغالی مقامات صهیونیستی را که پنجشنبه گذشته تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را هم تایید کردند به شدت به وحشت انداخته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت روز جمعه از ثبت نخستین مورد آلودگی به بیماری جدید فلورونا خبر داد که ترکیبی از کرونا و آنفلوآنزای پرندگان است. این بیماری در یک زن که برای زایمان به مرکز درمانی «رابین» مراجعه کرده بود، شناسایی شد.

این بیماری در سرزمین‌های اشغالی در حالی ظهور پیدا کرده که مقامات بهداشتی صهیونیستی روز پنجشنبه تزریق دُز چهارم واکسن کرونا را تایید کردند که بنا به ادعای مقام‌های بهداشتی صهیونیستی، دُز چهارم به افرادی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، تزریق خواهد شد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که جزو اولین‌ها در جهان بود که واکسن کرونا را به ساکنان سرزمین‌های اشغالی تزریق کرد. بر اساس آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، تا کنون دو سوم جمعیت ۹ و نیم میلیونی، دستکم‌ یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز هر سه دُز تزریق شده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تزریق نخستین دُز واکسن را آغاز کرد و روز پنجشنبه گذشته نیز نخستین محموله قرص‌های ضد کرونای شرکت فایزر را دریافت کرد.

به دنبال شناسایی نخستین مورد ابتلا به فلورونا، مقامات بهداشتی صهیونیستی اعلام کرده‌اند که این موضوع را در دست بررسی دارند.

 ‌الخلیج بحرین روز شنبه به نقل از روزنامه ایتالیایی «لا گازت -  La Gazzetta» نوشت که زن بیمار در یک بیمارستان و به دور از دیگر بیماران ایزوله شده است.

پزشکان همچنان در حال بررسی وضعیت این بیمار هستند برای این که بدانند ابتلا به این بیماری می‌تواند عوارض جدی را به دنبال داشته باشد یا خیر.

به گفته آنها افراد زیادی به این ویروس جدید مبتلا شده‌اند اما این مساله تاکنون به طور رسمی اعلام نشده است.

«روبرتو کودا» متخصص بیماری‌های عفونی در یکی از مراکز بهداشتی معروف ایتالیا می‌گوید: ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوآنزای پرندگان بسیار عجیب است چرا که در صورت ابتلا  فرد به ویروس دیگری مبتلا نخواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: شناسایی نخستین مورد ابتلا به این بیماری جدید مقامات بهداشتی را به تقویت واکسیناسیون علیه آنفولانزا واداشته است.

گفته می‌شود که فلورونا ترکیبی خطرناک از کرونا و آنفلوآنزای پرندگان است که به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می‌کند و تب، بدن درد، سرفه، عطسه، گلو درد، تنگی نفس، خستگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و راش (ضایعه پوستی) مهمترین علائم آن محسوب می‌شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر