|
کدخبر: 227139

حمله ملخ‌های صحرایی به ایران

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که ملخ صحرایی اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه وارد کشور شود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که ملخ صحرایی اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه وارد کشور شود.

او ادامه داد: هم اکنون دسته جات ملخ در یمن و جنوب عربستان به شکل بالدار، پوره و تخم هستند. اگر شرایط بارش در سه ماه آینده در شرق عربستان و شرق آفریقا و همچنین در منطقه ساحلی جنوب کشور ما مناسب باشد، شرایط بهتری برای ملخ‌ها فراهم خواهد بود.

معین از ورود ملخ های صحرایی از اواخر اسفند به کشور خبر داد و گفت: اگر چند سیکلون (چرخه) متوسط و قوی از سمت اقیانوس هند به سمت شاخ آفریقا، عمان و یمن داشته باشیم، شرایط برای افزایش جمعیت ملخ فراهم است. 

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که اگر ملخ از سمت شبه جزیره عربستان تمامی استان‌های جنوبی اعم از ایلام، بوشهر، خوزستان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را مورد حمله قرار دهد، بیشترین فشار بر استان هرمزگان خواهد بود.

به گفته او، وقتی جمعیت ملخ از حد مشخصی افزایش یابد، به دلیل برخورد و تماس با یکدیگر از ملخ معمولی به ملخ مهاجر تغییر حالت می‌دهد که در نتیجه می‌تواند تا ۴۰ کیلومتر در روز جا به جا شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به استمرار بارش‌های نرمال در سه ماه آینده و وجود چند سیکلون، پیش بینی می‌شود که سطح مبارزه به ۸۰ هزار هکتار برسد.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: برای مبارزه علیه ملخ صحرایی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و همواره برای خرید سم و امکانات در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و در صورت نیاز اعتبار بیشتری تخصیص داده می‌شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها