|
کدخبر: 211766

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

جایگاه دوم گیلان در پوشش واکسیناسیون کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه گیلان پس از هرمزگان در جایگاه دوم بالاترین پوشش واکسن کرونا است، گفت: در حال حاضر ۸۸.۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دز نخست واکسن و همچنین ۵۳.۴ درصد آن‌ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جامعه  جایگاه دوم گیلان در پوشش واکسیناسیون کرونا

دکتر ارسلان سالاری با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۸.۳ درصد از گیلانیان بالای ۱۲ سال دز نخست واکسن و همچنین ۵۳.۴ درصد آن‌ها هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در گیلان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است، افزود: گیلان پس از هرمزگان در جایگاه بالاترین استان در پوشش تزریق واکسیناسیون قرا دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۳۵ مرکز واکسیناسیون در گیلان فعال است، گفت: در فرایند راه‌اندازی مراکز و تزریق واکسن به گیلانیان، علاوه بر کادر بهداشت و درمان، سپاه پاسداران ، بسیج و هلال‌احمر نیز مشارکت فعال داشتند که زحماتشان بسیار تحسین‌برانگیز و شایسته تقدیر است.

دکتر سالاری با اشاره به دپوی کافی واکسن در استان گیلان، گفت: در روزهای نخست تزریق واکسن کرونا به دلیل استقبال مردم و کمبود واکسن و گاها کافی نبودن مراکز واکسیناسیون، مردم گیلان به زحمت افتادند که باید از صبر و حوصله آن‌ها تشکر کرد.

وی با اشاره به‌احتمال خیز ششم کرونا در استان، گفت: شمار مبتلایان و بستری‌شدگان کرونا در بیمارستان‌های استان در حال افزایش است و می‌طلبد مردم و عوامل اجرایی واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تزریق واکسن اهتمام داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علیرغم تأثیر مؤثر و غیرقابل‌انکار واکسن کرونا، هنوز عده‌ای در تزریق آن مردد هستند، تصریح کرد: تزریق هر دو دز واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو راهکار عملی ایمن شدن در برابر کرونا بوده و توصیه می‌شود مردم این دو مهم را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

 

ارسال نظر