|
کدخبر: 210848

محدودیت جدید کرونایی برای بازگشت مسافران به کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مسافرانی که از کشورهای مختلف از جمله ترکیه به کشور بازمی‌گردند، در صورتی‌که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود. در غیر این‌ صورت از آنها تست گرفته می‌شود.

جامعه محدودیت جدید کرونایی برای بازگشت مسافران به کشور

دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: همه مسافران قبل و پس از بازگشت از سفر خارجی باید کارت واکسن الکترونیک ارائه دهند. در غیر این‌صورت از آنها تست پی‌سی‌آر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مسافری دو دوز واکسن کرونا را تزریق نکرده باشد، پس از بازگشت به کشور در فرودگاه تست پی‌سی‌آر از او گرفته می‌شود و در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، قرنطینه می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرد.

گویا اظهار داشت: همچنین مسافرانی که پس از بازگشت از سفر خارجی پس از چند روز دارای علائم مشکوک به کرونا باشند، باید هرچه سریع‌تر به مرکز درمانی مراجعه کنند.

موج ششم کرونا نزدیک است

گویا با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به موج ششم کرونا اشاره کرد و گفت: مردم اگر دو دوز واکسن را نیز تزریق کرده‌اند، باز ملزم به استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به فصل سرما نزدیک‌تر می شویم و با توجه به اینکه دانش آموزان به مدرسه و دانشجویان به دانشگاه می‌روند، موارد بیماری کرونا بیشتر می‌شود. بنابراین موج ششم این بیماری نزدیک است.

وی ادامه داد: دلتا کرونا سویه‌ای بود که چندین برابر قدرت سرایت و بیماری زایی داشت و موج ششم در حالی آغاز می شود که هنوز واکسیناسیون کامل انجام نشده است.  

گویا افزود: با وجود افزایش واکسیناسیون طی یک ماه اخیر، اگر این تصور را داشته باشیم که فقط واکسن باعث کنترل کرونا شود، به بیراهه رفته ایم و رعایت توصیه های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست ها، پرهیز از  اجتماعات و استفاده از تهویه در محیط‌های پر ازدحام ضروری است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر