|
کدخبر: 166498

افزایش چشمیگر آمار فوت کرونایی های تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فوتی های روزانه کرونا در تهران به بیش از ۱۳۰ نفر رسیده است، گفت: شرکت شهرسالم شهرداری می تواند به حوزه واردات واکسن ورود یابد.

جامعه افزایش چشمیگر آمار فوت کرونایی های تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در پایتخت از ۱۳۰ نفر هم بیشتر شده و شرایط تهران به لحاظ کرونا وخیم شده است.

وی افزود: از مسؤولان انتظار داریم مسأله واکسیناسیون پرسنل شهرداری تهران که بدون وقفه و تعطیلی در حال خدمت‌رسانی هستند و احتمال ابتلا به کرونا در آنها زیاد است مدنظر قرار دهند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پاکبانان، کارگران میادین میوه و تره‌بار، کارکنان شهروند و پرسنل بخش سلامت شهرداری به صورت جدی در معرض ابتلا به ویروس کووید ۱۹ هستند و با توجه به موافقت رئیس‌جمهور جهت تأمین واکسن توسط دستگاه‌های عمومی و خصوصی، شرکت شهرسالم می‌تواند به این حوزه ورود کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته، قانون عوارض ارزش افزوده که در مصوبه قبلی آن، تعیین عوارض از اختیارات شهرداری ها و شوراها، سلب شده بود، در مجلس شورای اسلامی، اصلاح و اختیارات قانونی شورای شهر و شهرداری در این مصوبه تثبیت شد.

وی بیان داشت: به همین علت از نمایندگان مجلس قدردانی می کنیم و امیدواریم با مساعدت شورای نگهبان این مصوبه تایید و ابلاغ شود تا بحران مالی ایجاد شده برای شهرداری ها که در این شرایط کرونایی وتورمی، تشدید نیز شده است، با تامین منابع مالی پایدار ناشی از عوارض افزوده، سامان یابد.

هاشمی خاطرنشان کرد: از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری خواستارم با توجه به شرایط اقتصادی شهروندان از انجام فعالیت‌های پرهزینه و تبلیغاتی خودداری کند.

 

 



 

منبع: فارس

ارسال نظر