|
کدخبر: 151741

کلاهبرداری آنلاین در پوشش حراج روز مادر

با نزدیک شدن به روز مادر شاهد افزایش حراج‌ فروشگاه‌های اینترنتی هستیم، مراقب کلاهبرداران آنلاین در حراج‌های روز مادر باشید.

جامعه کلاهبرداری آنلاین در پوشش حراج روز مادر

با توجه به نزدیک شدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر در این ایام شاهد حراج از سوی فروشگاه‌های اینترنتی برای این روز هستیم.
بر این اساس بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی تلاش دارند تا با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که ارسال محموله را نیز به عهده دارند، بتواند کادوی مورد نظر خود را در روز ولادت حضرت فاطمه (س) به مادر و همسر خود تقدیم کنند.
برای اطمینان از داشتن یک خرید مطمئن برای واریز وجه کالا، باید به درگاه بانکی که با HTTPS شروع شده باشد مراجعه کنند و از واریز وجه در سایر درگاه‌های بانکی دوری کنند.
کاربران مدنظر داشته باشند کد امنیتی درگاه‌های‌بانکی با هربار refresh کردن تغییر می‌کند، ولی معمولا در اکثر صفحات فیشینگ کد امنیتی به صورت عکس بوده وبا refresh کردن تغییر نمی‌کند.
کاربران فضای مجازی دقت داشته باشند برای وارد کردن اطلاعات حساب، یا نام کاربری و... از صفحه کلید مجازی در نظر گرفته شده توسط درگاه‌های بانکی استفاده کنند و از کیبورد سیستم خود برای وارد کردن اطلاعات استفاده نکنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها