|
کدخبر: 149649

مژده وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

وزیر بهداشت گفت: در روزهای آینده نخستین پارت‌های واکسن وارداتی کرونا را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

جامعه مژده وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

نمکی با اشاره به وضعیت ورود واکسن کرونا در کشور، گفت: درباره واکسن این مژده را بدهم که ما واکسن را برای تزریق، قبل از رسیدن واکسن تولید خودمان تدارک دیدیم و منابع آن را تامین کردیم. آقای رئیس‌جمهوری هم هر روز پیگیر هستند و انشاااله در روزهای آینده نخستین پارت‌های واکسن وارداتی را از منابع مطمئن وارد خواهیم کرد.

گروه‌های آسیب پذیر در اولویت واکسیناسیون کرونا

وی افزود: بر این اساس واکسیناسیون را برای گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز می‌کنیم. در عین حال فرزندان اصیل و دانشمند این سرزمین هم خوشبختانه در ساخت واکسن ملی مان با تلاش شبانه روزی پیش می‌روند و در آینده نزدیک یکی از مراکز مهم ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ در جهان خواهیم بود.

وزیر بهداشت گفت: انشاالله با لطف خدا، با هدایت و حمایت‌های بزرگان نظام و همدلی شیرینی که شکل گرفت و به حرمت خون شهدا به زودی یکی از افتخارات بزرگ را که حذف کامل این بیماری از دامن کشورمان است را رقم خواهیم زد.

سعید نمکی همچنین در حاشیه بازدید از ستاد پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران، گفت: امروز برای عرض تشکر و سپاسگزاری خدمت عزیزان پلیس راهور رسیدیم، گرچه بنده پیش از این خدمت فرمانده محترم ناجا برای سپاس از همراهی آنها در مدیریت بیماری کرونا رسیده بودم. این عزیزان چه در نظارت بر پروتکل‌ها و چه در کنترل ترددها کنار ما بودند. یکی از ابعاد سخت کار مدیریت ترددهایی است که می‌تواند اثراتی بر شیوع بیماری داشته باشد و این عزیزان از نخستین روزها در کنار ما بودند.

وی در پاسخ به سوالی درباره واکسنهای وارداتی کرونا، گفت: ما برای واکسیناسیون کشور به‌ویژه گروه پرخطر از قبل برنامه‌هایی داشتیم و مقام معظم رهبری هم هرگز بر اینکه ما واکسیناسیون را با واکسن وارداتی قبل از رسیدن تولید داخل انجام دهیم بیانی نکردند تنها درمورد واکسن برخی کشورها توصیه‌هایی فرمودند که قطعا مدنظر خواهد بود. ما پیگیر واردات واکسن از مبادی مختلف و مطمئن هستیم و واکسن در حال ورود به کشور است و کار واکسیناسیون را بر اساس طبقه بندی گروه‌های پرخطر آغاز خواهیم کرد.

نمکی درباره واکسن کرونای تولید مشترک با کشور کوبا، تاکید کرد: ما واکسن کوبایی نداریم ما واکسنی داریم به نام واکسن انستیتو پاستور که با انتقال دانش فنی از کشور کوبا است که قبلا چنین تجربه‌ای ۲۰ سال قبل در ارتباط با واکسن هپاتیت B داشتیم و امروز هم با واکسن کرونا و انتقال دانش فنی خواهیم داشت.

وی درخصوص احتمال تشدید محدودیت‌های کرونایی برای نوروز ۱۴۰۰، بیان کرد: این موضوع فعلا بحث زودرسی است ما پیشنهاداتی به قرارگاه مقابله با کرونا می‌بریم و وزیر کشور و کمیته مخصوص این کار به جمع بندی می‌رسند و اجرایی شدن آن بررسی می‌شود، ما هنوز تصمیم جدید قابل اعلامی در این زمینه نگرفتیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها