|
کدخبر: 145775

گیاهان مؤثر در درمان عوارض کرونا

یک متخصص طب سنتی گفت: براساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

جامعه گیاهان مؤثر در درمان عوارض کرونا

نعمت‌الله مرادی در رابطه با توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند، اظهار کرد: براساس کتاب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی برای درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده‌است.

وی افزود: دُز مصرفی روزانه تأیید شده دمنوش آن سه گرم در روز معادل سه قاشق چایخوری است.

مرادی ادامه داد: در طب سنتی به اثرات این گیاه دارویی در بهبود آسم و کاهش شدت تب‌های عفونی، تسکین خستگی و سردرد نیز اشاره شده و همچنین استفاده از بابونه می‌تواند منجر به پاکسازی بدن از اخلاط و فضولات اضافی شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به خواص عناب، بیان کرد: این ماده غذایی نیز دارای خاصیت ملین، ضد حساسیت و آرامبخش است و در طب سنتی ما برای رفع اخلاط فاسد از بدن، کلیه، قفسه سینه و ریه کاربرد دارد.

وی عنوان کرد: جوشانده عناب ازجمله دمنوش‌هایی است که در فرهنگ تغذیه عامه کاربرد دارد و در دُزهای معمول مصرف خانگی عوارضی از آن گزارش نشده است.

مرادی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوری معادل سه گرم در روز از این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر