|
کدخبر: 139701

زمستان سیاه کرونا در راه است!

نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اصحاب رسانه بعداز ظهر پنج شنبه سیزدهم آذر در خصوص آخرین وضعیت کرونا در نیشابور برگزار شد.

جامعه زمستان سیاه کرونا در راه است!

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این نشست خاطرنشان کرد: تغییر رنگ بر اساس سامانه ماسک برای ما هم فرصت است و هم تهدید؛ فرصت زیرا که با ادامه محدودیت های کرونایی، همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حمایت مسئولان، در سه هفته آینده امیدوارم وضعیت به رنگ زرد درآید و تهدید به این دلیل که باعدم رعایت شیوه نامه ها و بی مسئولیتی، کرونا زمستان سیاهی را برای ما رقم خواهد زد.

دکتر محسن عظیمی نژاد در ادامه به بیان گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در نیشابور پرداخت و عنوان کرد: از ۴۳ هزارو ۸۵۳ نفر کل مراجعان سرپایی، ۱۵ هزارو ۷۴۰ نفر آزمایش گرفته شده است و ۶۳درصد تست ها مثبت شده اند.

 به گفته دکتر عظیمی نژاد آبان یکی از مرگ بارترین ماه ها از زمان همه گیری کرونا تا کنون در نیشابور بوده است. تعداد فوتی ها در آبان ماه به ۱۴ نفر در روز رسید و در آذر ماه شاهد کاهش فوتی ها هستیم.

 دبیر ستاد کرونای نیشابور مجموع فوتی ها را ۸۹۰ نفر و فوتی های قطعی را ۴۷۲ نفر بیان کرد و ادامه داد: تعداد کل بستری ها ۶ هزارو ۳۵۳ نفر و درصد فوتی ها در نیشابور ۰.۳۱ درصد نسبت به فوتی ها در کشور کمتر بوده است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به این که امروز میزان تلفات کرونا در نیشابور ۴ برابر جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: نارنجی شدن به منزله بازگشت به شرایط عادی زندگی نیست و با عدم رعایت و سهل انگاری زمستان سیاهی خواهیم داشت.

 دکتر محسن عظیمی نژاد در پایان گفت: امیدواریم با کمک مردم و همت اصحاب رسانه و افزایش آگاهی بخشی به مردم بتوانیم از این وضعیت شکننده عبور کنیم و به وضعیت زرد در آییم.

 

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر