|
کدخبر: 138553

وضعیت وخیم کرونایی‌ها در ایتالیا / ماجرای ورود مافیا به بیمارستان‌ها

اقدامات گروه مافیایی "اندرانگتا" منجر به بسته شدن ۱۸ بیمارستان دولتی و کاهش شدید تخت‌بیمارستانی و کارکنان در جنوب ایتالیا شده است.

شیوع موج دوم کرونا در جنوب ایتالیا شدید شده و نگرانی مقامات محلی را برانگیخته است. این منطقه در اروپا فقیر و محروم است و "مافیا"ی ایتالیا نیز به معضل دوم سیستم بهداشت و درمان آن تبدیل شده‌اند.

بی‌‌بی‌سی در گزارشی به بیمارستان‌های محلی منطقه "کالابریا" پرداخته و با مردم محلی منطقه در مورد شیوع ویروس کووید- ۱۹ و مافیا صحبت کرده است.

یک پزشک در بخش مراقبت‌های ویژه در "کالابریا" ایتالیا/ ایتالیا در ماه جاری از جان باختن بیش از ۵۰ هزار نفر از زمان شیوع ویروس کرونا خبر داد و به دومین کشور ویروس زده اروپا پس از بریتانیا تبدیل شد

گزارشکر این مقاله در این باره می‌نویسد:

"دیمیتریو لاباته" پزشک "آی‌‌سی‌یو" (ICU) در حال بستن لباس محافظتی خود می‌گوید: تا نیم ساعت پیش، ۱۲ تخت از ۱۸ تخت مراقبت ویژه ما اشغال شده بود. اما الان تعداد آنها به ۱۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه رسید. ما یک بیمار ۸۲ ساله دیگر را از دست دادیم.

پزشک ICU یک دستکش ۴ لایه جراحی را به‌دست ما می‌دهد و بررسی‌مان می‌کند تا هیچ بخشی از بدنمان در معرض آلودگی احتمالی قرار نگیرد. با این تجهیزات محافظتی ما به دنبال او به بخش ویروسی بیمارستان "Grande Ospedale Metropolitano" می‌رویم. این بیمارستان بزرگترین بیمارستان منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا است.

این منطقه جنوبی ایتالیا از اواسط آبان (اول نوامبر) به علت افزایش ویروس کرونا "منطقه قرمز" اعلام شد.

دیمیتریو لاباته به عنوان پزشک بخش (مراقبت‌های ویژه) و در هنگام راهنمایی بیماران برای تنفس با دستگاه‌های کمکی در این باره گفت: موج دوم شیوع کرونا بسیار شدیدتر از قبل به ما آسیب رسانده است. ما کمبود نیرو داریم و هر کداممان در چند شیفت اضافی کار می‌کنیم.

یکی از بیماران زن که زیر کلاه ایمنی "ونتیلاتور" هوشیار است، دست خود را به آرامی تکان می‌دهد. حرکتی کمی برای روحیه دادن به پزشکان خسته.

"ایول فانتوزی" مدیر درمانگاه منطقه‌ای کالابریا در این باره می‌گوید: برای اینکه از بین نرویم مانند یک شیر در حال جنگ (ا شرایط) هستیم. این موج پس از احساس راحتی در تابستان و کاهش شمار مبتلایان قابل پیش‌بینی بود. در آن زمان مردم به کالابریا رفت‌و‌آمد کردند.

"ایول فانتوزی" مدیر بیمارستان منطقه کالابریا: اگر شمار مبتلایان افزایش یابد، کل ایتالیا با فاجعه مواجه می‌شود

ایتالیا نخستین کشور کرونا زده در غرب بود که از شیوع ویروس کرونا آسیب دید. این کشور در آن زمان به یکی از مراکز شیوع ویروس در جهان تبدیل شد.

اینک ایتالیا در رده هشتم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان قرار دارد و مجموع جان‌باختگان ویروس ماه جاری از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت. با این آمار ایتالیا پس بریتانیا در جایگاه دوم کشورهای پر مرگ و میر ناشی از کرونا قرار می‌گیرد.

۶ ماهه پیش و پس از کاهش شمار مبتلایان روزانه در ایتالیا، این کشور با احساس امنیت کاذب بسیاری از محدودیت‌ها را لغو و درهای خود را به روی گردشگران باز کرد. ایتالیا اینک در حال پرداخت هزینه برای مبارزه با موج دوم و کشنده است. آمار کنونی جان‌باختگان کرونا در ایتالیا بالاترین میزان آن در اروپا به شمار می‌آید.

 موقعیت "کالابریا" در جنوب ایتالیا

اما برخلاف ۹ ماهه گذشته، موج دوم شیوع کرونا جنوب ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده است. مناطق جنوبی بر خلاف مناطق ثروتمند‌نشین "لومباردی" در شمال این کشور، فقیر و محروم هستند. کرونا برای نخستین بار در مناطق شمالی لومباردی شیوع یافت.

"کالابریا" ایتالیا یکی از فقیرترین مناطق در اروپای غربی است. در این منطقه امکاناتی مانند مراقبت‌های ویژه از شمال ایتالیا کمتر است و سیستم بهداشت و درمان شکننده آن زیر فشار شیوع کرونا در حال خم شدن است. از این رو در گروه مناطق پرریسک و خطرناک در ایتالیا قرار گرفته است.

چرا جنوب ایتالیا رنج می‌برد؟

کالابریا در ۱۰ سال گذشته از سوء مدیریت سیاسی و تحت آسیب و غارت گروه مافیایی "اندرانگتا" قرار گرفته است. این گروه مافیایی در این سال‌ها به سیستم مراقبت‌های بهداشتی منطقه کالابریا نفوذ کرده است.

این گروه‌ها و باندهای جنایت‌کار بسیاری از منابع سیستم بهداشت را ضبط و بدهی‌های گسترده‌ای برای سیستم درمانی درمان ایجاد کرده‌اند. اقدامات این گروه مافیایی منجر به بسته شدن ۱۸ بیمارستان دولتی و کاهش شدید تخت‌بیمارستانی و کارکنان آن شده است.

در چند روز گذشته یک سیاستمدار ارشد محلی از طریق داروخانه محلی تحت کنترل گروه مافیایی "اندرانگتا" به جرم پولشویی متهم شد. گروه مافیایی در ازای خدمات از این فرد حمایت می‌کردند.

فساد، شکست‌های سریالی سیاسی در این ناحیه را افزایش داده است. در ماه گذشته ۲ کمیسر بهداشت منطقه اخراج شده‌اند. یکی از آنها پس ازبی‌فایده خواندن ماسک‌های صورت (برای کنترل بیماری کرونا) اخراج شد. او گفته بود تنها راه ابتلا به کرونا بوسیدن یک فرد آلوده است.

دو کاندید دیگر دولت برای این سمت از پذیرش این شغل خودداری کردند.

"سانتو جیوفره" متخصص زنان و زایمان و مدیر یک مرکز درمانی محلی که ۵ سال پیش با اتهام کلاه‌برداری و فریب مواجه شد، در این ناحیه می‌گوید: کالابریا بیمارستان مناسبی برای تامین حداقل امکانات و مقابله با ویروس کرونا ندارد و به همین دلیل کل سیستم منطقه در این روزها از هم پاشیده است. اما او گفت که او از سوی مقامات ساکت شده است.

متخصص زنان در جنوب ایتالیا

ما قادر به پرداخت بدهی‌ها نبودیم و تعداد زیادی صورت‌ حساب جعلی وجود داشت. اینک بیمارستان و سیستم مراقبت مناسب نداریم و در شرایط اضطرار هستیم.

این شرایط بحرانی اقتصاد کالابریا را فلج کرده و علامت "منطقه قرمز" برای دومین بار در امسال، باعث بسته شدن مشاغل منطقه شده است.

"فیلیپو کونگیاندرو" صاحب و آشپز رستوران "لاگرومت" در منطقه کالابریا ایتالیا، صندلی‌های رستورانش را روی میزهای خالی چیده است و صدایی از آشپزخانه رستورانش شنیده نمی‌شود.

"فیلیپو کونگیاندرو" صاحب وآشپز رستوران "لاگرومت" در منطقه کالابریا: در این تاریکی نوری نمیبینم اما ما بلند شده و با هر دو "مافیا و کرونا" می‌جنگیم

مالک رستوران کالابریا

او با توصیف سر و صدای کارکنان و صدای به هم خوردن ظرف‌ها در آشپزخانه گفت: یک رستوران شبیه یک ارکستر است و ساکت دیدن آن بسیار سخت است.

برای این آشپز برنده جایزه، این موقعیت یادآور ۱۲ سال پیش است. در آن زمان گروه مافیایی "اندرانگتا" از او باج خواست. این آشپز و صاحب رستوران مخالفت کرد و مافیا نیز او را تهدید کرد که مشتریان را از مغازه او دور می‌کند. این آشپز راه خود را پیدا کرد و الان نیز می‌گوید دوباره می‌تواند کار خود را ادامه دهد.

او در یک بعد از ظهر و در حالیکه نور آفتاب ساختمان قدیمی رستورانش را درخشان کرده گفت: کووید و مافیا هر دو در این منطقه "همه گیر" هستند.

او افزود: ویروس را با واکسن از بین می‌بریم اما مبارزه با مافیا طولانی‌تر خواهد بود.

 

منبع: ۵۵ آنلاین

ارسال نظر