|
کدخبر: 138242

هشدار وزیر بهداشت درباره اوج گرفتن کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موارد روزانه مرگ کرونا در کشور بعد از حدود یکماه برای دومین روز متوالی به زیر ۴۰۰ نفر رسید و امروز ۳۸۹ فوتی داشتیم.

جامعه هشدار وزیر بهداشت درباره اوج گرفتن کرونا

سعید نمکی، روز یکشنبه در نشست آنلاین از وزارت بهداشت افزود: کاهش موارد مرگ و میر کرونا در این شرایط سخت و در حالی که مراجع بین‌المللی پیش‌بینی کرده بودند آمار مرگ روزانه کرونا در ایران به ۸۰۰ تا هزار نفر می‌رسد، با همکاری و صبوری مردم و مسئولان به خصوص همکاری نهادهایی مثل بسیج و هلال احمر، سازمان‌های مردم نهاد و کمکهای وزارت کشور و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌دست آمده است.

وی ادامه داد: این دستاورد بسیار بزرگ و ارشمندی است، مراجع بین‌المللی پیش‌بینی کرده بودند که در این ماهها موارد مرگ کرونا در ایران به شدت افزایش می‌یابد البته پیش‌بینی آنها در مورد فرانسه و امریکا درست از آب درآمد اما در ایران به علت اینکه مولفه مشارکت مردم و دستگاههای مسئول را در نظر نگرفته بودند، اشتباه شد.

وزیر بهداشت گفت: از همکاری همه نهادهای موثر در کاهش موارد مرگ کرونا از جمله بسیج، هلال احمر و همه کادر بهداشتی و درمانی، بهیاران، بهورزان و همکارانی که در بیماریابی گسترده نقش داشتند، قدردانی می‌کنیم و از مردم تقاضا می‌کنم، کاهش این آمار را پای عادی انگاری نگذارند و اگر با وجود این دستاوردها دوباره به سمت عادی انگاری برویم باز هم مثل ماههای گذشته ضربه می‌خوریم.

نمکی ادامه داد: از اردیبهشت بارها گفته ام که هر گونه عادی انگاری باعث می‌شود از یک گوشه زمین در دقیقه ۹۰ گل بخوریم، به هر حال شیوع بیماری بیش از ماههای قبل است، ویروس کرونا جهش یافته است، نباید زحمات همکاران نظام سلامت را نادیده بگیریم و وضعیت حساس را فراموش کنیم باید مراقبت‌های بهداشتی را همچتان جدی بگیریم.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر