|
کدخبر: 131060

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

با شیوع مجدد اپیدمی ویروس کرونا در سراسر جهان، نحوه محافظت در برابر ویروس آنفولانزا و ذات الریه در پاییز بسیار مهم‌تر شده است.

کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که ویروس آنفلونزا و ذات الریه و همچنین ویروس کرونا در بدن افراد ضعیف می‌تواند منجر به مرگ شود بنابراین افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند باید حتما از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

آیا باید واکسن آنفولانزا بزنیم یا نه؟

دنیای پزشکی که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند خود را برای یک روند دشوار آماده می‌کند.این نگران‌کننده است که اگر بیماری آنفولانزا که هر ساله در ماه‌های پاییز و زمستان شروع می‌شود با شیوع ویروس کرونادر امسال ترکیب شود، عواقب آن ممکن است شدیدتر باشد.

از آنجا که این بیماریها با علائم مشابه مانند سرفه، خستگی، دردهای عضلانی و تب بالا با معاینه فیزیکی قابل تشخیص نیستند، حتما برای تشخیص آنها باید از آزمایشات استفاده شود.بنابراین، برای جلوگیری ازآنفولانزا چه باید کرد؟ چه کسانی باید از واکسن آنفولانزا استفاده کنند؟

چه کسانی باید از واکسن آنفولانزا استفاده کنند؟

بیماری آنفولانزا معمولاً بدون درمان در طی یک یا دو هفته بهبود می‌یابد، اما می‌تواند باعث بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ در افراد بسیار جوان، افراد مسن و گروه‌های مبتلا به بیماری‌های مزمن شود.افراد ۶۵ سال به بالا، زنان باردار، کسانی که در خانه‌های سالمندان اقامت دارند، بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند آسم، COPD، بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان، چاقی، بیمارانی که از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند در صورت ابتلا به آنفلوانزا ممکن است بیماری شدیدتری داشته باشند.

پزشکان به همه این گروه‌ها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که احتمالاً بیماری جدی دارند، واکسن آنفلوانزا را توصیه می‌کنند. از آنجا که اثر محافظتی واکسن ۱-۲ هفته پس از استفاده آغاز می‌شود، بهترین زمان برای تزریق دقیقاً قبل از ماههایی است که آنفولانزا بیشتر رخ می‌دهد، یعنی اکتبر و نوامبر، و ممکن است زمان توصیه شده واکسیناسیون با توجه به منطقه جغرافیایی متفاوت باشد.

آیا زدن واکسن آنفولانزا مفید است؟

در حالی که به ویروس کرونا، ذات الریه یا آنفولانزا مبتلا هستید، مقاومت بدن کاهش می‌یابد و نسبت به دیگران حساسیت بیشتری پیدا می‌کند، واکسن آنفلوانزا به ما این امکان را می‌دهد که به راحتی بر این بیماری‌ها غلبه کنیم و در مبارزه با ویروس کرونا قدرتمندتر شویم. اقداماتی مانند استفاده از ماسک و توجه به فاصله اجتماعی برای محافظت در برابر بیماری‌های منتقله از طریق هوا مانند آنفلوانزا و ویروس کرونا بسیار اهمیت دارد.

 

منبع: همگردی

ارسال نظر