|
کدخبر: 125703

آنتی بادی های کرونا تا چند روز در بدن می مانند؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد آنتی بادی‌هایی که علیه عفونت ویروس جدید کرونا در بدن ایجاد می‌شوند بیش از ۶۰ روز در بدن انسان باقی می‌مانند.

جامعه آنتی بادی های کرونا تا چند روز در بدن می مانند؟

 تاکنون محققان بر این باور بودند که متوسط مدت زمانی که آنتی بادی های ایجاد شده علیه ویروس جدید کرونا در بدن باقی می ماند ۵۰ روز است اما نتایج این مطالعه جدید که توسط محققان بیمارستان فوق تخصصی «ساکت» (Saket ) و موسسه CSIR در هند انجام شده است موضوع دیگری را بیان می کند.

محققان در این مطالعه مجموعه ای از ۷۸۰ نفر از جمله ۴۴۸ نفر از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی و ۳۳۲ بیمار را که به دلیل دادن آزمایش کرونا در فاصله زمانی بین ماه های آوریل و آگوست سال جاری میلادی (فروردین تا مردادماه) به بیمارستان مراجعه کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. لازم به ذکر است زمانی که فرد به هر گونه عفونتی مبتلا می شود، بدن وی در نتیجه یک واکنش طبیعی شروع به تولید آنتی بادی می کند. 

وجود آنتی بادی ها و مدت زمان حضور آنها تعیین می کند که چه مدت فرد از ابتلای مجدد به عفونت مصون می ماند. یافته های این مطالعه که برای پیش چاپ در مجله MedRxiv موجود است با یافته های مطالعه ای که به تازگی چاپ شده و نشان می دهد که آنتی بادی ها کمتر از ۵۰ روز در بدن باقی می مانند در تضاد است.

یافته های این مطالعه که پنج ماه بطول انجامیده است، نشان می دهد که آنتی بادی ها علیه کووید-۱۹ می توانند بیش از ۶۰ روز باقی بمانند و علیه این ویروس ایمنی ایجاد کنند. 

دکتر «سوجیت جها»  مدیر اصلی غدد درون ریز ، دیابت و متابولیسم در بیمارستان فوق تخصصی «ساکت» (Saket) در هند گفت: این اولین گزارش مقدماتی از هند است که شواهدی مبنی بر تداوم آنتی بادی را علیه SARS-CoV-۲ در بدن ارائه می دهد. این مطالعه نشان می دهد زمانی که آنتی بادی ها علیه این ویروس در بدن ایجاد شوند آنها می توانند بیش از ۶۰ روز در بدن باقی بمانند.

این مطالعه همچنین نشان داد، نیمی از بیمارانی که در بیمارستان برای تست کرونا آزمایش شده اند، دارای آنتی بادی علیه این ویروس بودند. 

بر اساس نتایج این مطالعه، ۶۷ درصد از موارد مثبت بدون علامت بوده و این موضوع نشان می دهد که آنتی بادی ها بدون اینکه فرد متوجه شود در بدن ایجاد می شود . همچنین شیوع سرمی کووید-۱۹ در میان کادر بیمارستان از ۲.۳ درصد در ماه آوریل به ۵۰.۶ درصد در ماه ژوئیه افزایش یافت.

منبع: ایرنا

ارسال نظر