|
کدخبر: 125166

کلاهبرداری جدید با عنوان «برنده شدن در رادیو»!

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری یک باند خانوادگی خبر داد که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در برنامه رادیویی می کردند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس دائر بر وقوع یک فقره کلاهبرداری تلفنی به شیوه موسوم رادیو جوان مشخص شد در تاریخ سوم مرداد ماه سال جاری فردی ناشناس با وی تماس تلفنی برقرار کرده و خود را مجری رادیو جوان معرفی نموده و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش های هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما به جهت خوش حسابی برنده جایزه نقدی و سفر عتبات عالیات شده اید.

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعا به نزدیکترین دستگاه خودپرداز محل زندگی مراجعه کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به وی اعلام می کرده است وارد کنند،شاکی این پرونده با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت بیان داشت: موضوع در دستور کار مهندسان و متخصصان پلیس قرار گرفت و پس از اقدامات فنی تخصصی و تحقیقات گسترده سایبری و محلی مشخص شد متهمان بصورت یک باند چندنفره اقدام به فعالیت می کنند که با تلاش بی وقفه پلیس اعضای اصلی باند شناسایی و با عملیات غافلگیرانه پلیسی تمامی اعضای این باند کلاهبرداری تلفنی دستگیر و جهت بازجویی تخصصی و ریشه یابی جرم به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول افزود: طی بررسی های صورت گرفته تاکنون بالغ بر ۱۰ فقره پرونده در ارتباط با متهمان فوق شناسایی و میزان خسارت مالی وارده به مالباختگان بیش از ۳۷۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال بوده و برای متهمین قرار تامین مناسب صادر شده است.

وی گفت: با انتقال متهمان به پلیس و بررسی های صورت گرفته مشخص شد اعضای اصلی باند به صورت خانوادگی فعالیت می کردند و نفر اصلی باند فردی به هویت «آ.گ» به همراه خواهر، همسر و دو نفر از دوستان خود بوده که اظهار داشت با ترفند های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز می کشاندم سپس با وارد نمودن چندین کد اقدام به انتقال موجودی حساب به حساب دیگری می کردم و در سریعتر زمان موجودی کارت ها توسط همسر و خواهرم برداشت می شد.   

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان تاکید کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها