|
کدخبر: 124719

داروی گیاهی در درمان کرونا موثر است؟

سازمان جهانی بهداشت پروتکل جدیدی را برای آزمایش گیاهان دارویی آفریقایی به عنوان یکی از روش‌های درمانی بالقوه کووید ۱۹ و سایر پاندمی‌ها منتشر کرد.

جامعه داروی گیاهی در درمان کرونا موثر است؟

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با کمک متخصصان دو سازمان دیگر، پروتکلی را برای انجام فاز سوم آزمایش های بالینی داروهای گیاهی برای مقابله با کووید ۱۹ تایید کردند و منشور و شرایط مرجع برای تشکیل یک هیات نظارت بر داده‌ها و ایمنی آزمایش های بالینی داروهای گیاهی را به تصویب رساندند. فاز سوم آزمایش های بالینی در ارزیابی کامل ایمنی و اثرگذاری داروهای جدید، نقش اساسی دارد.»

سازمان‌های همکار سازمان جهانی بهداشت شامل مرکز کنترل و مقابله با بیماری‌ها در آفریقا و کمیسیون اتحادیه آفریقا در خصوص روابط اجتماعی هستند.

پروسپر توموسیمه، یکی از مدیران منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت: در صورتی که مشخص شود یکی از داروهای سنتی ایمن، موثر و دارای کیفیت مطلوب است، سازمان جهانی بهداشت تولید سریع و انبوه آن را به تولیدکنندگان محلی توصیه خواهد کرد. شیوع کووید ۱۹ مانند شیوع ابولا در غرب آفریقا، نیاز به دستگاه ‌های بهداشت و سلامت قوی و برنامه‌های توسعه و تحقیق سریع داروهای سنتی را بیش از پیش روشن کرده است.

پس از شیوع کووید ۱۹ ساکنان ماداگاسکار ترکیبی از مواد ارگانیک دارویی را برای مقابله با آن مصرف می‌کردند. آنها معتقدند این ترکیب موجب درمان این بیماری می‌شود. این نوشیدنی، در ماداگاسکار در سطح وسیعی توزیع شده و در کشور دیگری نیز به فروش می‌رسد.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر