|
کدخبر: 123553

آمار قربانیان کرونا به طور غیرقابل قبولی بالاست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: شمار فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ در جهان به طور غیر قابل قبولی بالاست.

جامعه آمار قربانیان کرونا به طور غیرقابل قبولی بالاست

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) همزمان با نزدیک شدن مجموع فوتیهای ناشی از بیماری کووید-۱۹ در جهان به رقم یک میلیون نفر اعلام کرد: جان باختن حدود ۵۰ هزار نفر در مدت یک هفته بر اثر ابتلا به این بیماری به طور غیر قابل قبولی بالاست.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: اگرچه میزان موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس جدید به جای افزایش نمایی به وضعیتی بدون تغییر یا با نوسان ناچیز رسیده اما آمارهای جهانی در واقع موارد رو به رشد در سطوح منطقه‌ای و محلی را پنهان کرده است.

بیماری تنفسی کووید-۱۹ از زمان شیوع کروناویروس جدید در چین به مرگ نزدیک به یک میلیون نفر منجر شده و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده‌اند.

«مایکل رایان» رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری مجازی گفت: هر هفته حدود ۱.۸ تا دو میلیون مورد جدید ابتلا در جهان و به طور میانگین بین ۴۰ تا ۵۰ هزار فوتی گزارش می‌شود.

وی افزود: اگرچه آمار موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در سطح جهانی به وضعیت پایداری رسیده، این حقیقت را که در سطوح منطقه‌ای و محلی در برخی از کشورها با افزایش چشمگیر موارد ابتلا و فوتی روبه‌رو هستیم، پنهان کرده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، رئیس فوریتهای پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: تا پایان همه گیری بیماری کووید-۱۹ مسیر طولانی باقیست و اگرچه درصد موارد فوتی میان مبتلایان به این بیماری به دلیل بهبود روشهای درمانی کاهش پیدا کرده اما ثبت حدود ۵۰ هزار مورد فوت در مدت یک هفته قابل قبول نیست.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر