|
کدخبر: 123532

موج سوم کرونا کی آغاز می‌شود؟

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: اگر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم به زودی وارد موج سوم بیماری می‌شویم که با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان کنترل آن سخت خواهد شد.

جامعه موج سوم کرونا کی آغاز می‌شود؟

مهرداد بابایی روز شنبه ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران، با اشاره به روند صعودی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: از سه هفته پیش تا کنون شاهد افزایش تعداد کرونایی‌های بستری شده در استان هستیم.

وی ادامه داد: در هفته اول شهریور ماه تعدادی بستری‌های استان به ۳۶۰ نفر رسیده بود ولی درحال‌حاضر ۵۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که این امر نگران‌کننده است.

وی افزود: اگر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم به زودی وارد موج سوم بیماری می‌شویم که با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان کنترل آن سخت خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: در بازدیدی که دیروز از سطح شهر داشتم، حضور مردم به گونه‌ای بود که انگار شرایط عادی است و خبری از بیماری کرونا نیست.

بابایی اضافه کرد: شدت شیوع کرونا با توجه به عوامل مختلف مثل جمعیت هر استان، آب و هوا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... متفاوت است و علاوه بر این از آنجایی که تمام زوایای این بیماری هنوز شناخته نشده کنترل آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در تمام دنیا برای کنترل این ویروس از روش جلوگیری از تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده شده و نتیجه مثبتی هم داشت ولی متاسفانه مردم ما آن طور که باید و شاید این اصول را رعایت نمی‌کنند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز در پاسخ به اینکه چرا مسئولان استان در شرایط موجود نسبت به اعمال محدودیت اقدام نمی‌کنند، گفت: تصمیم گیری در مورد برخی موارد مثل بازگشایی مدارس، تعطیلی صنوف و... از عهده ستاد استانی کرونا خارج است و باید از طریق ستاد ملی کرونا ابلاغ شود.

وی افزود: از مردم درخواست می‌شود در شرایط فعلی به فکر سلامت خود باشند چون تا زمان عرضه واکسن موثر کرونا استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها و عدم حضور در تجمعات تنها راه‌های جلوگیری از ابتلا به این ویروس هستند.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها