|
کدخبر: 257304

افشاگری سی‌ان‌ان در مورد انتخابات آمریکا

سی ان ان توشت مجموعه ای متشکل از دو هزار و ۳۱۹ متن پیام را دریافت کرده که نشان می دهد نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا از جمله مارک میدو رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید تلاش می کردند نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ را لغو کنند.

سی ان ان افزود: این پیام ها بین روز انتخابات سال ۲۰۲۰ و مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری پیروز آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ ارسال و دریافت شده اند.

سی ان ان نوشت: مجموعه گسترده این پیام ها تصویر افشاکننده ای را تاکنون درباره چگونگی تلاش پشت پرده حلقه نزدیکان ترامپ، حامیان و جمهوریخواهان را برای لغو انتخابات نشان می دهد. این تلاش ها سپس به اقدامات خشونت آمیز در حمله به کنگره آمریکا منجر شد.

گزارش‌هایی که میدوز به‌طور انتخابی در اختیار کمیته بررسی حمله ۶ ژانویه قرار داد، نشان می‌دهد که چگونه رئیس سابق دفتر ترامپ  در رابطه با تئوری‌های توطئه گسترده که ادعا می‌کردند انتخابات به سرقت رفته است، نقش داشته است. آنها همچنین نشان می دهند که او چگونه نقش کلیدی در تلاش برای توقف تایید بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ایفا کرد.

این پیام ها که قبلا رویت نشده بودند شامل پیام هایی از خانواده ترامپ از جمله ایوانکا و جرد کوشنر دختر و داماد او، پسر ارشد ترامپ و برخی مقامات کاخ سفید و ستاد انتخاباتی ترامپ، اعضای کابینه، مقامات جمهوریخواهان، سازمان دهندگان گردهمایی هایی در مخالفت با انتخابات و افراد دیگری همچون رودی جولیانی وکیل ترامپ و شان هانیتی و دیگر مجریان فاکس نیوز بوده است.

به نوشته سی ان ان، این متن ها محتوی همه چیز است؛ از طرح هایی برای مبارزه با نتایج انتخابات گرفته تا واکنش های غافلگیرکننده و غیرمنتظره در ۶ ژانویه روز حمله به کنگره از سوی برخی از متحدان سرسخت ترامپ. در ساعت ۲:۲۸ بعدازظهر، گرین، محافظه‌کار که به طرح‌ریزی اعتراضات کنگره در آن روز کمک کرده بود، در حالی که خشونت در ساختمان کنگره در حال گسترش بود، به میدوز پیامک داد و درخواست کمک فوری کرد.

ترامپ بعد از شکست در انتخابات سال ۲۰۲۰ مدعی تقلب گسترده در انتخابات شد و تلاشی برای جلوگیری از یورش هواداران معترض او به ساختمان کنگره نکرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر