|
کدخبر: 235313

اعلام خطر امریکا درباره حمله خطرناک روسیه

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که هر لحظه‌ای ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند.

بین‌الملل اعلام خطر امریکا درباره حمله خطرناک روسیه

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: نظر ما این است که این وضعیت بسیار خطرناکی است. ما اکنون در مرحله‌ای هستیم که هر لحظه‌ای ممکن است روسیه به اوکراین حمله کند.  

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است جمعه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو ملاقات کند و بحث بر سر اقدامات روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و درخواست‌های امنیتی آن در کانون توجه قرار دارد.

این نشست به دنبال رایزنی‌های دیپلماتیک اخیر میان مقام‌های آمریکایی و روسی و ناتو در اروپا انجام می‌شود. بلینکن و لاوروف سه‌شنبه گفت‌وگوی تلفنی داشتند و درباره این نشست توافق کردند.

جن ساکی گفت، بلینکن در نظر دارد تا روس‌ها را به تنش‌زدایی و ورود به مسیر دیپلماسی مدنظر آمریکا و متحدانش ترغیب کند. او بار دیگر گفت که اگر روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، با تبعات اقتصادی چشمگیری مواجه می‌شود.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این به روس‌ها بستگی دارد که تصمیم بگیرند کدام مسیر را انتخاب کنند و اگر آنها مسیر دیپلماتیک را در پیش نگیرند، با تبعاتی جدی مواجه می‌شوند.

با این حال جن ساکی گزارش‌ها مبنی بر اینکه قطع دسترسی روسیه به سیستم بانکداری جهانی سوئیفت صحت ندارد، رد کرد. او گفت: به اعتقاد ما، همه گزینه‌ها روی میز است.  

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر