|
کدخبر: 219587

هشدار تند روسیه به امریکا

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تحریم های جدید آمریکا در رابطه با «نورد استریم ۲» را غیرقانونی و نادرست خواند.

بین‌الملل هشدار تند روسیه به امریکا

  پسکوف روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: روسیه تحریم های جدید آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» را محکوم می کند و آنها را ادامه سیاست تحریمی واشنگتن می داند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت «ترانسادریا»  وابسته به روسیه  و دو کشتی آن به دلیل حضورشان در تکمیل پروژه «نورد استریم ۲» تحریم شده اند.

بلینکن مدعی شد که وزارت امور خارجه آمریکا مطابق با قانون سال ۲۰۱۹ محافظت از امنیت انرژی اروپا، گزارشی به کنگره ارائه کرده است. در این گزارش نام دو کشتی و شرکت «ترانسادریا»  وابسته به روسیه که در پروژه نورد استریم ۲ مشارکت داشته اند، قرار دارند. ترانسادریا تحت قانون محافظت از امنیت انرژی اروپا تحریم خواهد شد و کشتی آن به نام «مارلین»  به عنوان دارایی مسدود شده در نظر گرفته خواهد شد.

پسکوف با اشتباه خواندن اقدام جدید آمریکا علیه روسیه گفت: این تحریم ها ادامه سیاست تحریمی است که واشنگتن سرسختانه از کنار گذاشتن آن امتناع می‌کند و آن هم در حالی که تلاش های شدیدی برای  برقراری روابط در حال انجام است.

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم های جدید در رابطه با خط لوله گاز نورد استریم ۲ اعلام کرد که گفت و گو به همراه تحریم از سوی آمریکا را غیرقابل قبول می داند.

به گزارش ایرنا آنتونف روز سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها گفت: تلاش ایالات متحده آمریکا برای گفت و گو با روسیه به همراه تحریم شیوه غیرقابل قبول است و قوانین بین المللی را نقض می کند.  

 روسیه قصد حمله به کشوری را ندارد 

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این نشست خبری همچنین گفت که روسیه قصد حمله به کسی را ندارد و هیچ برنامه تهاجمی را دنبال نمی کند.

وی افزود:  ارسال تسلیحات به اوکراین و اعزام مستشاران از کشورهای غربی به این کشور اوضاع در خط تماس را تشدید می کند.

پسکوف اظهار داشت: رسانه‌های آمریکایی و اوکراینی مدعی هستند که روسیه برای تجاوز و حمله به اوکراین آماده می‌شود در حالی که بر اساس شواهد ما،  قضیه برعکس بوده و این اوکراین است که در حال برنامه ریزی اقدامات تهاجمی علیه دونباس، به عنوان یک جمهوری خودخوانده است.


 

منبع: فارس

ارسال نظر