|
کدخبر: 166699

معترضان در پاکستان نیروهای پلیس را گروگان گرفتند

سخنگوی پلیس پاکستان گفت که دست‌کم هفت نیروی پلیس این کشور روز یکشنبه ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) از سوی معترضان عضو یک حزب اسلام‌گرا در لاهور به گروگان گرفته شدند.

بین‌الملل معترضان در پاکستان نیروهای پلیس را گروگان گرفتند

به نقل از یورونیوز، رنا عارف، سخنگوی پلیس در لاهور گفت: «اعضای حزب تحریک لبیک پاکستان، پنج پلیس و دو عضو سپاه تکاور را به گروگان گرفته‌اند.»

فردوس عاشق اعوان، سخنگوی دولت محلی پنجاب این احتمال را مطرح کرد که تا ۱۲ نیروی پلیس ربوده و به مسجد حزب تحریک لبیک پاکستان در لاهور منتقل شده باشند. در این مسجد صدها معترض ضد فرانسه جمع شده‌اند.

پس از بازداشت هفته گذشته سعد رضوی رهبر تحریک لبیک پاکستان، هواداران این حزب در شهرهای مختلف پاکستان به خیابان‌ها آمدند. طبق گفته پلیس، بازداشت رضوی با هدف حفظ نظم و قانون صورت گرفته است.

رضوی خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شده و تهدید کرده بود اگر این اقدام انجام نشود تظاهرات گسترده در سراسر این کشور برپا خواهد شد. وی پیش از بازداشت گفت که عمران خان قول داده بود تا سفیر فرانسه را تا قبل از ۲۰ آوریل به دلیل انتشار کاریکاتور پیام اسلام در فرانسه اخراج کند. با این حال دولت گفته است که فقط متعهد به بحث در این موضوع در پارلمان است.

چندین تجمع و تظاهرات ضد فرانسه در چندین شهر پاکستان از هفته گذشته تاکنون برگزار شده و به خشونت گراییده است به طوری که شش نیروی پلیس در درگیری‌ها کشته شدند و سفارت فرانسه نیز از اتباع خود خواست تا پاکستان را به طور موقت ترک کنند.

به گفته فردوس عاشق اعوان، «صبح امروز برخی افراد مسلح به کوکتل مولوتف و بطری‌های اسید به کلانتری نوان کوت حمله کردند.»

با این حال اعضای حزب تحریک لبیک پاکستان که فعالیت آن در این کشور ممنوع شده است روز یکشنبه اعلام کردند که چندین عضو جنبش آن‌ها نیز در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

علامه محمد شفیق امینی رهبر این حزب در لاهور در ویدئویی اعلام کرد «تا زمانی که سفیر فرانسه اخراج نشود ما آن‌ها را دفن نخواهیم کرد.»

تحریک لبیک و دیگر احزاب اسلام‌گرا در اکتبر سال گذشته سخنان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را محکوم کردند و گفتند که او سعی داشت که از انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام به عنوان آزادی بیان دفاع کند. ماکرون در آن زمان از چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو دفاع کرده بود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر