|
کدخبر: 156475

کرونا اقتصاد فرانسه را زمین زد

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه در گزارشی اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور ۸.۲ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته که بدترین رکود آن از جنگ جهانی دوم تا حالا بوده است.

بین‌الملل کرونا اقتصاد فرانسه را زمین زد

اطلاعات موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه نشان می‌دهد محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا باعث کاهش ۸.۲ درصدی تولید ناخالص داخلی فرانسه در ۲۰۲۰ شده که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

این موسسه قبلا رکود اقتصادی فرانسه را ۸.۳ درصد اعلام کرده بود.

 در گزارش این موسسه که در روز جمعه منتشر شد آمده است: «فعالیت اقتصادی در ۲۰۲۰ به نحو بی‌سابقه‌ای و معادل ۸.۲ درصد کاهش یافته است در حالی که در ۲۰۱۹، ۱.۵ درصد رشد داشت».

طبق این گزارش، تولید ناخالص داخلی فرانسه ۱.۴ درصد در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ پایین آمده است، در حالی که اطلاعات اولیه این رقم را ۱.۳ درصد نشان می‌داد.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اعلام کرد: « در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰ همزمان با دومین قرنطینه ملی و محدود شدن فعالیت‌های اقتصادی، تولید ناخالص داخلی ۴.۹ درصد کمتر از همین زمان در ۲۰۱۹ بود. این رقم نسبت به سه ماهه دوم و طی دوره اول قرنطینه‌ها متعادل‌تر بود. تولید ناخالص داخلی فرانسه در فصل بهار ۱۸.۶ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشت».

 اقتصاد فرانسه ۱.۵ درصد در ۲۰۱۹ رشد کرد و جزو بهترین اقتصادهای اروپا بود ولی رکود سال گذشته میلادی بدترین رکود آن از جنگ جهانی دوم تا حالا بوده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر