|
کدخبر: 156018

سود بانک‌های آمریکا ۳۶.۵ درصد کاهش یافت

بانک‌های امریکا مقادیر عظیمی را برای پشتیبانی در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی طی بحران کرونا کنار گذاشته بودند که باعث کاهش ۳۶.۵درصدی سوددهی آنها در ۲۰۲۰ شد، کاهش نرخ بهره هم بر سود این بانک‌ها تأثیر گذاشته است.

بین‌الملل سود بانک‌های آمریکا ۳۶.۵ درصد کاهش یافت

سود بانک‌های امریکا ۳۶.۵ درصد در ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت چون بانک‌های این کشور مقادیر عظیمی را برای پشتیبانی در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی کنار گذاشته بودند ولی صنعت بانکداری در امریکا نشانه‌هایی از بهبود را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نشان داد یعنی همزمان با بهبود اقتصاد این کشور از بحران کرونا.

شرکت بیمه سپرده فدرال امریکا اعلام کرد صنعت بانکداری این کشور ۱۴۷.۹ میلیارد دلار سود در ۲۰۲۰ ثبت کرد که کاهش شدیدی نسبت به ۲۰۱۹ داشت(حدود ۸۶ میلیارد دلار).

با وجود این، سود بانک‌های امریکا ۹.۱ درصد در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ افزایش یافت و به ۵۹.۹ میلیارد دلار رسید چون بانک‌ها ذخایری را که برای محافظت در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی کنار گذاشته بودند، کاهش دادند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا اعلام کرد بانک مرکزی این کشور هنوز در مورد وضع دوباره الزامات سرمایه‌ای سختگیرانه‌تر برای بانک‌ها تصمیم‌گیری نکرده است. فدرال رزرو برخی محدودیت‌ها را برای بانک‌های بزرگتر در ماه آوریل برداشت اما مهلت این کمک فدرال با پایان مارس تمام می‌شود.

گروه‌های صنعتی خواستار تمدید این شرایط هستند و عقیده دارند برداشتن این محدودیت‌ها به بانک‌های امریکا کمک می‌کند با ادامه وام‌دهی طی رکود اقتصادی نقش مهمی در تثبیت بازارها بازی کنند.

 افزایش سوددهی بانک‌های امریکا در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ تا حد زیادی مربوط به کاهش مبلغی است که برای جلوگیری از ضررهای آتی کنار گذاشته بودند.

 چالشی که بانک‌های امریکا با آن مواجه هستند بیشتر فضای نرخ پایین بهره بوده است که در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ هم در پایین‌ترین رقم قرار داشت.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها