|
کدخبر: 150374

آمار قربانیان کرونا در جهان (۹۹/۱۱/۰۸)

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۰۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۴۳۰ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۱۶۷ هزار و ۱۶۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۷۲ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۹۴۹ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

امریکا تاکنون با بیش از ۲۶ میلیون مبتلا و بیش از ۴۳۵ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۰.۶ میلیون مبتلا پس از امریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۸.۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین درحال‌حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک رکورددارِ شمار قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس نیز از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا نیز از ۸۶ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۷۴ هزار، روسیه بیش از ۷۰ هزار و ایران نیز بیش از ۵۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۵۶ هزار، آلمان با بیش از ۵۴ هزار، کلمبیا با بیش از ۵۲ هزار، آرژانتین با بیش از ۴۷ هزار، افریقای جنوبی با بیش از ۴۱ هزار و پرو با بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. امریکا: ۲۶ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۲۲ مبتلا، ۴۳۵ هزار و ۴۵۲ قربانی

۲. هند: ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۲۷۹ مبتلا، ۱۵۳ هزار و ۷۵۱ قربانی

۳. برزیل: هشت میلیون و ۹۳۶ هزار و ۵۹۰ مبتلا، ۲۱۸ هزار و ۹۱۸ قربانی

۴. روسیه: سه میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۱ مبتلا، ۷۰ هزار و ۴۸۲ قربانی

۵. انگلیس: سه میلیون و ۶۸۹ هزار و ۷۴۶ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۱۶۲ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۷۹ هزار و ۹۴۳ مبتلا، ۷۴ هزار و ۱۰۶ قربانی

۷.اسپانیا: دو میلیون و ۷۳۳ هزار و ۷۲۹ مبتلا، ۵۶ هزار و ۷۹۹ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۴۸۵ هزار و ۹۵۶ مبتلا، ۸۶ هزار و ۴۲۲ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۵۰ مبتلا، ۲۵ هزار و ۳۴۴ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ۵۴ هزار و ۳۹۰ قربانی

براساس آمار فوق درحال‌حاضر ۱۹ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، افریقای جنوبی، ایران، اوکراین، پرو و اندونزی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر