|
کدخبر: 136742

جزییاتی درباره واکسیناسون کرونا

"پدرو سانچز" نخست وزیر اسپانیا از تصویب طرحی در آینده نزدیک خبر داد که به موجب آن واکسیناسیون کرونا در این کشور از نخستین هفته سال۲۰۲۱ قابل اجرا خواهد بود.

بین‌الملل جزییاتی درباره واکسیناسون کرونا

سانچز با اعلام این خبر افزود: اسپانیا به همراه آلمان، "نخستین کشور اتحادیه اروپا" در برخورداری از برنامه جامع واکسیناسیون خواهد بود. طرحی که با تصویب آن در شورای وزیران روز سه شنبه آینده، بخش قابل توجهی در این کشور از هفته اول سال ۲۰۲۱ در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.

سانچز ضمن ابراز خرسندی از کاهش آمار مبتلایان در دوهفته پیاپی به اندازه صد هزار نفر، افزود: اگرچه هنوز از نظر میزان ابتلا در بالای جدول قرار داریم، اما در مسیر درستی برای نزولی کردن منحنی آمار قرار گرفته‌ایم. این امر به ویژه با اعلام واکسن‌های جدید چشم‌انداز امیدبخشی را پیش روی ما قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به قراردادهای اتحادیه اروپا با شرکت‌های دارویی آسترازنکا و فایزر گفت این قراردادها برای دستیابی به یک میلیارد دوز واکسن کرونا صورت گرفته که درمجموع، ۱۰ درصد میزان قراردادی واکسن به اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

نخست وزیر اسپانیا اطمینان داد که دولت وی با تمام ظرفیت و توان تلاش می‌کند تا واکسن‌ها هرچه سریعتر طی زنجیره تدارکاتی "بسیار قوی" در دسترس همگان قرار گیرد.

براساس اطلاعات تارنمای وردمترز، اسپانیا با ثبت بیش از یک میلیون و پانصدهزار نفر مبتلا و بالغ بر ۴۲ هزار تن جان باخته ناشی از ویروس کرونا، در رتبه ششم جدول آمار مبتلایان جهان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر