|
کدخبر: 262212

آخرین وضعیت شاخص فرابورس / ۳۱ اردیبهشت

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) با ۱۵ هزار و ۲۸۶ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۹‌ هزار واحدی قرار گرفت.

بورس آخرین وضعیت شاخص فرابورس / ۳۱ اردیبهشت

معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۹۷ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۵ هزار و ۲۸۶ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۷۹ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۴۳ واحد کاهش به ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۵۱۱ واحد افت به ۲۷۲ ‌هزار و ۳۵۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۲۰۹ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ ‌هزار و ۷۴۷ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال و در ۶۴۶ هزار و ۹۴۷ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد بانک ملت (وبملت) با ۷۱۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۷۵ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۱۶۱ واحد، صنعت غذایی کورش (غکورش) با ۱۶۰ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۲۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۵۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۱۶۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۱ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۵۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۶۳ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۸۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک ملت (وبملت)، بانک تجارت (وتجارت) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۹۳ میلیون و ۲۱۳ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۴ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۱۵۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۵ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۹۶ هزار و ۱۴۷ نوبت بود.

نمادهای داروسازی دانا (ددانا)، اعتباری ملل (وملل)، حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه توسعه مالی مهر ایندگان (ومهان)، نفت ایرانول (شرانل)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)  تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر