|
کدخبر: 232609

۱۰ نماد برتر در معاملات بورس کالا

براساس ارزش فروش محصولات شرکت ها در بخش داخلی بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ترتیب شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان، مجتمع فولاد خراسان، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت تهران (تندگویان)، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت اصفهان در جمع ۱۰ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ثبت معامله ۳۱۴ هزار و ۹۶۰ تن محصول ورق گرم، قلع اندود و گالوانیزه ارزشی معادل ۶۵ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال را به ثبت رساند و در صدر ایستاد. فولاد مبارکه با اختلاف چشمگیر از سایر شرکت ها برترین شرکت به لحاظ ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در هفته ای که گذشت بود.

شرکت ملی صنایع مس ایران با فروش ۵۲۰۱ تن مس کاتد، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گران بها به ارزش ۱۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در جایگاه دوم ایستاد. این شرکت با احتساب عرضه مس کاتد صادراتی در تالار کیش درمجموع ۹۲۰۱ تن محصول در بورس فروخته و ارزش ۲۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریالی را رقم زده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ثبت معامله ۶۰ هزار تن وکیوم باتوم و لوب کات سنگین ارزش ۵۶۹۴ میلیارد ریالی را رقم زد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

شرکت فولاد خوزستان با ثبت معامله ۳۵ هزار و ۸۰۰ تن تختال و شمش بلوم ارزشی بیش از ۵۰۸۰ میلیارد ریال را رقم زد و بعد از پالایش نفت بندرعباس در جایگاه چهارم ایستاد.

پس از آن مجتمع فولاد خراسان نیز با ثبت معامله ۲۶ هزار و ۶۱۰ تن سبد میلگرد و شمش بلوم به ارزش بیش از ۳۴۹۰ میلیارد ریال پنجم شد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با فروش ۹۵ هزار تن گندله و کنسانتره سنگ آهن نزدیک به ۳۳۴۸ میلیارد ریال را رقم زد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

پس از گل گهر نیز شرکت پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۲۲ تن انواع گریدهای پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر موفق به ثبت ارزش ۳۲۶۱ میلیارد ریالی شد و جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

شرکت پالایش نفت تهران (تندگویان) با دادوستد ۳۳ هزار تن لوب کات سبک و سنگین، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش ۳۲۵۲ میلیارد ریال رتبه هشتم را کسب کرد و بعد از آن ذوب آهن اصفهان با ثبت معامله ۲۱ هزار و ۸۴۹ تن سبد تیرآهن و میلگرد، ناودانی و نبشی و بنزن به ارزش ۳۰۹۹ میلیارد ریال در جایگاه نهم جای گرفت.

شرکت پالایش نفت اصفهان با فروش ۳۰ هزار تن لوب کات سبک و وکیوم باتوم ارزشی بیش از ۲۹۶۳ میلیارد ریالی را به ثبت رساند و دهم شد.

 

منبع: کالاخبر

ارسال نظر