|
کدخبر: 232378

پیش بینی مهم از بورس فردا / شاخص صعودی می شود؟

بورس امروز به رنگ قرمز کار خود را آغاز کرد و به همین ترتیب نیز به کار خود پایان داد. هرچند امیدهایی از دستیابی به موافقت‌های برجامی وجود دارد و این به نفع عده‌ای از صنایع خواهد بود، اما بازار بی توجه به آن در مسیر منفی به کار خود ادامه داد و نتیجه آن ریزش حدودا ۲ درصدی شاخص کل بود.

به نظر می‌رسد فعالان این بازار از اثرات مذاکرات برجامی و خبرهای نویدبخش آن تنها به کاهش قیمت دلار توجه دارند و آن را مانعی برای افزایش سودآوری شرکت‌های صادرات محور می‌بینند. نمادهای خودرویی و بانکی که نیز در روز شنبه مورد توجه قرار گرفته بودند تحت تاثیر کاهش قیمت دلار در مدار منفی قرار گرفتند.

حتی کاهش نرخ بهره بین بانکی نیز تاثیر چندانی بر بازار نداشت و افراد بی‌توجه به آن تمایل به فروش خود را حتی بالاتر از قبل حفظ کردند.

نتیجه آنچه در بازار امروز گذشت، ادامه روند نزولی همراه با ارزش معاملات خرد پایین و شتاب بیشتر خروج سرمایه حقیقی بود. امروز نیز مانند اکثر روزهای گذشته ارزش معاملات در سطح پایینی قرار داشت و به ۲.۷ همت بسنده نمود. حقیقی‌‌ها نیز ناامیدتر از قبل در بهبود شرایط بورس، در سمت فروشنده قرار گرفتند و نتیجه تلاش آنها به ۵۲۷ میلیارد تومان خروج پول حقیقی منجر شد.

با توجه به تمام موارد گفته شده و عدم نشان و یا خبری مبنی بر حمایت بازار، در پیش بینی بورس فردا انتظار تغییرات چندانی در بازار را نمی‌توان داشت و سناریو به شدت محتمل ادامه روند نزولی خواهد بود.

شاخص کل همچنان که قبلا گفته شد، در روند منفی در حال حرکت است. الگوی کندلی در دو روز قبل نشان دهنده تردید و قدرت نزدیک به هم خریداران و فروشندگان بود، اما کندل انگلفی که امروز شکل گرفت نشان می‌دهد که فروشندگان و سمت عرضه بر تقاضا غالب گشته است. شاخص کل در جریان معاملات امروز حمایت خط کیجنسن را از دست داد و حمایت‌های بعدی آن در حدود ۱.۳ میلیون واحد خواهد بود.

شاخص هم‌وزن توانست خط روند نزولی را به سمت بالا بشکند ولی این جریان مدت زمان چندانی دوام نیاورد و مجددا این شاخص رو به افت رفت. در روزی که گذشت شاخص هم‌وزن حمایت استاتیک و خط کیجنسن را شکست و به نظر می‌رسد تا سطح ۳۴۳ هزار واحد افت خواهد کرد. همچنین در اندیکاتور RSI واگرایی منفی دیده می‌شود که تاییدی بر روند نزولی است. از طرف دیگر اندیکاتور MACD نیز به کراس نزولی بسیار نزدیک است. مجموع عوامل نشان دهنده شرایط نامساعد کنونی و احتمال افت بیشتر شاخص هم‌وزن است.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها