|
کدخبر: 223094

۳ نماد تاثیرگذار در بورس امروز

امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

بورس ۳ نماد تاثیرگذار در بورس امروز

امروز باز هم نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد و رکورد ۷ روز پیاپی را ثبت کرد. با این حال شاخص کل بورس بیش از ۸ هزار واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد رسید.

صعود پس از ۴ روز

امروز در ابتدای معاملات شاخص کل صعود کرد و در یک ساعت ابتدایی بیش از ۶ هزار واحد رشد کرد. شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی نسبت به روز شنبه به سطح یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با اینکه در نیم ساعت ابتدایی روند نزولی داشت پس از آن صعود کرد و در نهایت با رشد ۴۳۰ واحدی در سطح ۳۶۳ هزار و ۳۴۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس ۷۴ واحد رشد کرد و در سطح ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۲۴۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۷۵ نماد بورسی و ۷۲ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۳۳ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۳ نماد بورسی و ۷۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و «کگل»، «تیپیکو» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وهور»، «سمگا» و «مارون» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و شستا و بوعلی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای وکبهمن، توسن و فجهان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی

امروز برای هفتمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۱۵۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۱ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و غصینو (شرکت صنعتی مینو) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رکود معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش ۱۳ درصدی به رقم ۴ هزار و ۵۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۲۴ میلیارد تومان بود که ۱۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان رسید که پائین‌ترین رقم در ۱۲۴ روز کاری گذشته از ۵ خرداد ۱۴۰۰ تاکنون است.

روز یکشنبه ارزش معاملات خرد ۷۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

کاهش مازاد عرضه در بازار

در پایان معاملات یکشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته ۵۱ درصد کاهش یافت و ۱۶۷ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۴۳ درصد رشد کرد و در رقم ۱۱۰ میلیارد تومان ایستاد.

نماد کالا (شرکت بورس کالای ایران) با صف‌ خرید ۲۲ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از کالا، نمادهای فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۵۰ میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، نمادهای وسخوز (شرکت سرمایه گذاری استان خوزستان) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۹۴ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها