|
کدخبر: 221744

بورس کالای ایران و سوریه راه اندازی شد

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه‌اندازی شود.

بورس بورس کالای  ایران و سوریه راه اندازی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بورس کالای مشترک ایران و سوریه با همکاری مراجع ذیربط در دو کشور تاسیس و راه‌اندازی شود.

 محمدرضا پور ابراهیمی که به اتفاق وزیر صمت کشورمان به سوریه سفر کرده است، این مطلب را در دیدار با عابد فضیله رئیس سازمان بورس سوریه بیان و بر درج نام شرکت‌های ایرانی در بازار سرمایه سوریه تاکید کرد.

وی افزود: هم اکنون ۳۰ شرکت در بورس اوراق بهادار سوریه فعالیت دارند، و حضور شرکت‌های ایرانی موجب عمیق شدن بازار سرمایه سوریه و همچنین کمک به فعالیت تولیدی این کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: امکانات، ظرفیت‌ها و نرم افزارهای مورد استفاده در بخش‌های مختلف مدیریت بازار سرمایه ایران، فرصت بسیار خوبی را فراهم کرده است که ضمن تبادل این دانش فنی و فناوری‌های تخصصی، همکاری عمیقی بین این دو بازار سرمایه شکل گیرد.

 پور ابراهیمی در ادامه همکاری تهران و دمشق، استمرار فعالیت بورس‌های کالایی را خواستار شد و آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تامین نیاز مواد اولیه صنایع سوریه از راه بورس کالای ایران اعلام کرد.

عابد فضیله، رئیس سازمان بورس سوریه تصریح کرد: در سفر هیات اقتصادی سوریه به تهران که به زودی انجام می‌شود، از نهادهای بازار سرمایه ایران بازدید و در زمینه انتقال تجربیات بازارهای بورس و سرمایه کشورمان به سوریه یادداشت تفاهمی را به امضاء می‌رسانند.

دو طرف در این دیدار بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه مشارکت بازارهای سرمایه دو کشور تاکید کردند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها