|
کدخبر: 202903

سقوط بی سابقه بورس بعد از ۳۱ روز!

در معاملات روز سه‌شنبه دو تغییر کانال رخ داد. شاخص کل بورس وارد محدوده ۱.۳ میلیونی شد و شاخص کل فرابورس وارد کانال ۲۰ هزار واحدی شد.

در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با ریزش ۳۶ هزار و ۵۳۵ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد نزول کرد تا پس از ۳۱ روز کاری به کانال ۱.۳ میلیونی بازگردد. آخرین بار شاخص کل در روز ۱۲ مرداد ماه در کانال ۱.۳ میلیونی قرار داشت.

شاخص هم وزن نیز با افت ۱۱ هزار و ۸۹ واحدی در سطح ۴۲۱ هزار و ۵۲۱ واحدی ایستاد.

فرابورس هم یک کانال ریزش کرد و شاخص کل فرابورس ۴۴۰ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۷۲۵ واحد قرار گرفت. آخرین بار در ۱۹ مرداد ماه شاخص فرابورس در کانال ۲۰ هزار واحدی قرار داشت که ۲۶ روز کاری از آن می‌گذرد.

روز سه‌شنبه نمادهای «فولاد»، «شستا» و «کگل» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «فسبزوار»، «کیمیاتک» و «امین» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «کگهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فجهان»، «فرابورس» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و کیمیاتک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، دی و وهامون پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۲ هزار و ۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه ۱۴۲ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۳۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان رسید.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر