|
کدخبر: 199504

جاماندگان سهام عدالت می توانند دوباره ثبت نام کنند؟

در روزهایی که مشمولان سهام عدالت در انتظار تعیین زمان دقیق واریز ١٠ درصد باقی‌مانده سهام و آزادسازی ۴۰ درصد باقی‌مانده هستند، خبر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت نیز به گوش رسید.

بورس جاماندگان سهام عدالت می توانند دوباره ثبت نام کنند؟

در تازه ترین خبرها اعلام شد وضعیت جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد.اما هنوز ابهاماتی درباره جزئیات روند اجرایی شدن آن مطرح است که در ادامه به آن می پردازیم.

۲۰ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تعداد بازماندگان از سهام عدالت را ۲۰ میلیون نفر اعلام کرد. نزدیک به دو میلیون نفر( ۱.۳ میلیون نفر از کمیته امداد و در حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی) در زمان واگذاری سهام عدالت را دریافت نکرده اند. همچنین طبق حکم قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شش دهک اول مشمول سهام عدالت شدند، اگر جاماندگانی در این دهک‌ها (شامل ۱۸ میلیون نفر) را در نظر بگیریم، مجموع جاماندگان سهام عدالت، ۲۰ میلیون نفر می شود.

جاماندگان سهام عدالت در انتظار دولت

تعین تکلیف جاماندگان سهام عدالت مستلزم ارائه سهام به این افراد است و طبیعتا اجرایی شدن آن دارای بار مالی است. دولت باید برای مقدمات آن پیگیری کند و مجلس قبل از تصمیمات اتخاذ شده از سوی دولت نمی تواند این امر را پیگیری کند. هر چند مجلس درمورد تعین تکلیف جاماندگان سهام عدالت پیگیری های زیادی را از طریق اصل ٩٠ انجام داده است و یکی از مطالبات مهم مجلس از دولت جدید سر و سامان دادن به مشمولین سهام عدالت است. در واقع لایحه تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت باید از سوی دولت ارائه شود و در صورت وجود منع قانونی، حل مشکل آن از سوی مجلس پیگیری خواهد شد.

تقویت تعاونی های سهام عدالت

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعاونی‌های سهام عدالت و جاماندگان این سهام اعلام کرد: هدف ما تقویت تعاونی‌های سهامی عدالت است. دولت در صدد است تا اخر سال در بستر قانونی به جاماندگان سهام عدالت، سهام واگذار کند.

سهام عدالت از دوسال پیش تا امروز

سهام عدالت از دو سال پیش در پی آزاد سازی در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه قرار گرفت. به همین منظور، خبر تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت این برداشت را به اکثر سهامداران القا کرد که اکنون طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت در اختیار شرکت سپرده گذاری قرار گرفته و این شرکت در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای نهایی شدن وضعیت جاماندگان سهام عدالت است. اما در ادامه مشخص شد که طرح تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به شرکت سپرده گذاری ارائه نشده است و این شرکت در وضعیت فعلی نمی تواند هیچ اقدامی را در زمینه جاماندگان سهام عدالت اجرا کند.

  • احمد حیدری ارسالی در

    با بی پول شدین چند بار ثبت نام کنیم همون قبلی‌ها رو موندیم چطوری خرج کنیم

  • مهدی ارسالی در

    اقا این چه وضعشه، ما باید چقدر دیگه منتط ربمانیم،ثبت نام کنید جاماندگان بیچاره بد بخت بی خانه ،بی ماشین ،و بی پول را،باید سهام عدالت افراد پولدار را هم قطع کنید،چ ون حقشان نبوده وبا سهل انگاری دولت و مسو ولان وقت و پارتی بازی سهام گرفتند،سهام ع دالت انها را حتما حتما باید پس گرفته شود و به افراد مستحق شناسایی شده ،مخصوصا کس انی که حقوق ثابت ندارند و خانه و ماشین ن دارند داده شود،هر چه زودتر.

  • مستر ارسالی در

    هیچ عدالتی در کار نیست

  • شکم خالی ارسالی در

    باوا شما همونهای که سالهای قبل واگذار کردید واریز کنید برای خرجی بچه هامون تا نهای شدن این هم هر کسی واقعا حقش است بدهید من کارگر بیکار بدبخت که پول لوازم تحریر برای دخترام ندارم چکار کنم

  • ناشناس ارسالی در

    پس چرا دولت ادعای این داره از نظر اعتبار ات مشکلی نداریم و در کمک به کشورهای دیگ ه پیش قدم هست !!!!! در صورتی که نمی تونن به جاماندگان سهام بده اونم در شرایط سخت .مسئولین لطفاً کمی به فکر مردم باشید مر دم در فقر کامل هستن حتی بیشتر از فقر... ....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها