|
کدخبر: 172279

سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند

یک تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه اصلاح بازار در ریزش اخیر قیمت، نسبت دلاری بازار را به شدت ارزنده کرده گفت: سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند بازار سرمایه از این موضوع نفع می‌برد.

بورس سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند

افشین دهقان با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد ایران که بازارهای موازی در حال نزول بوده و بازار سرمایه می‌تواند یکی از بازارهای جذاب پیش روی سرمایه‌گذاران خرد باشد، سازمان بورس باید از ابزارهای خود جهت صیانت از سرمایه‌های مردم درست استفاده کند، گفت: وظایف نظارتی که بر عهده این نهاد است باید به درستی اجرا شده و عدالت اجتماعی در بازار از سوی ناظران بازار هم رعایت شود.

وی افزود: بر این اساس، سازمان بورس و اوراق بهادار باید زمینه‌ای را فراهم کند که سرمایه‌های مردم در بازگشایی‌های غیرمعقول نمادها آسیب نبیند؛ به این معنا که حتی اگر معاملات ابطال شود، روی تابلو نباید با سهامداران بازی شود؛ چراکه مردم به اندازه کافی از مشکلات معیشتی دچار مشکل هستند.

به گفته دهقان، بساط دخالت دستوری باید در اقتصاد ایران برچیده شود، گفت: اقتصاد بیمار ایران باید درمان گردد و این در حالی است که دولت، ۲۸۰ هزار میلیارد تومان از بازار بورس و جیب مردم تأمین نقدینگی کرده و وظیفه دارد بعد از بدست آوردن منابع ارزی بلوکه‌شده خود در کشورهای دیگر، بدهی قرضی خود از بورس را به بازار برگرداند.

این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که بازار سرمایه بسیار به لحاظ قیمتی و حتی دلاری ارزنده بوده و خرید سهام در میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاران با سود همراه خواهد بود.

دهقان ادامه داد: بخشی از نقدینگی بازار به علت بی‌اعتمادی، اکنون به سمت ارزهای دیجیتال رفته؛ در حالیکه این ارزها پشتوانه مالی نداشته و تولیدی نیستند؛ به همین دلیل همراهی با آنها، حباب روی حباب گذاشتن است؛ ضمن اینکه ورود به کریپتوکارنسی ها با ریسک زیاد همراه بوده و در آینده مال باختگان زیادی خواهد داشت.

وی افزود: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که شاخص بورس با حمایت و تصویب بسته حمایتی با نسبت ارزندگی بازار، یک موج صعودی قوی را شروع خواهد کرد که در کوتاه‌مدت و بلندمدت این بازار را رونق خواهد داد؛ پس در چنین شرایطی، سهامداران خرد باید به این نکته توجه کنند که سهام بازار بسیار ارزنده بوده و مردم باید قدر سهم‌های خود را بدانند.

دهقان با بیان اینکه بازار سرمایه برای پویایی و سلامت خود و جلوگیری از مداخلات غیر کارشناسانه نیازمند تشکیل کانون سهامداران خرد است، گفت: این کانون این مهم باید هر چه زودتر انجام شود؛ اما برخی مخالفت‌هایی در این میان وجود دارد که به نظر می‌رسد با توجه به منافع سهامداران خرد در این کانون، اگر کسی با این موضوع مخالفت می‌کند به فکر دزدی خود از این بازار است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اصلاح بازار در ریزش اخیر، نسبت دلاری بازار را به شدت ارزنده کرده و سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند چرا که بازار سرمایه از هرگونه گشایش تحریمی نفع خواهد برد.

وی گفت: بازار سرمایه ۵۰ میلیون سهامدار دارد و موتور حرکت اقتصاد ایران خواهد بود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر