|
کدخبر: 165677

گرگ‌های وال استریت بورس تهران کی آمدند و کی خارج شدند؟

در چنین روزهای سال گذشته شاخص کل در حال رکوردشکنی بود و کانال‌ها را یکی پس از دیگری در می‌نوردید. حتی سهام کم ارزش و بی‌ارزش هم مشتریان پروپا قرص داشت و فروشندگان متبحر یا همان گرگ‌های وال استریت بورس تهران این سهام را به مردم به نرخ گزافی می‌فروختند. گرگ‌های وال استریت کی از بورس تهران خارج شدند؟

بورس گرگ‌های وال استریت بورس تهران کی آمدند و کی خارج شدند؟

 بسیاری نام جردن بلفورت را شنیده‌اند و وی را به عنوان نابغه فروش می‌شناسند. جردن بلفورت همان کسی است که کتابی با عنوان گرگ وال استریت را بر اساس داستان زندگی وی نوشته‌اند و فیلمی هم با همین عنوان با بازی درخشان لئوناردو دی کاپریو ساخته شده است.

بهتر است با نحوه پول در آوردن جردن بلفورت یا همان گرگ وال استریت آشنا شویم تا بتوانیم به داستان خودمان در بورس تهران باز گردیم.

همان گونه که گفتیم جردن بلفورت یک استعداد ذاتی در فروش داشت. وی بعد از چند بار ورشکستگی در تجارت‌های مختلف به وال استریت وارد شد و شروع به فروش سهام به افرادی کرد که می‌خواستند یک شبه ره صد ساله ثروتمند شدن را بروند.

یکی از ترفندهای گرگ وال استریت این بود که سهام‌های بی‌ارزش یا کم ارزش را به نرخ بسیار بالا می‌فروخت. وی با استفاده از استعداد ذاتی‌اش سهام‌های بسیار کم‌ارزش را ارزشمند جلوه می‌داد و به نرخ بسیار بالا به مشتریان طمع کاری که می‌خواستند از راه بورس یک شبه پولدار شوند م ی‌فروخت و از راه دریافت کارمزد هر روز ثروت خود را افزایش می‌داد. با افزایش ثروت، کم کم خود بلفورت هم وارد بورس شد و با استفاده از انواع روش‌های فریب و کلاهبرداری در اوراق بهادار و دستکاری سهام بر ثروت خود افزود اما این افزایش ثروت را از جیب سرمایه‌گذاران طمع کاری به‌دست آورد.

داستان زندگی بلفورت برای ما سهامداران بورس بسیار آشناست. سهامدارانی که در سال گذشته و با رونق بورس به این بازار وارد شدند تا ره صد ساله ثروتمند شدن را یک شبه طی کنند و غافل از این بودند که گرگ‌های وال استریت بورس تهران در کمین آنها نشسته‌اند تا از عدم آگاهی و طمع ثروتمند شدن آنها سواستفاده کنند.

شاید بتوان از صحبت‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این موضوع پی برد که کی این گرگ‌های وال استریت از بورس تهران خارج شدند.

محسن رضایی در اسفند ماه سال گذشته گفت: برخی در کشور چترباز اقتصادی هستند، حدود ۱۵۰ نفر هستند که تقریبا بالای هزار میلیارد تومان سرمایه دارند. آنها زودتر از دولتی‌ها می‌فهمند که ۶ ماه دیگر چه خبر می‌شود، قبل از اینکه نرخ سود بانکی پایین می‌آید پول را از بانک خارج می‌کنند، وارد بازار ارز، طلا، بورس، زمین و... می‌شوند.

وی افزود: این گروه مهرماه ۹۸ تا اسفند ماه وارد بورس شدند، با ورود آنها ارزش سهام از ۱۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار رسید، فروردین و اردیبهشت قشر متوسط وارد بورس شد. خرداد و تیر قشر مستضعف سرمایه‌شان را فروختند و وارد بورس شدند.

عده‌ای غیر از آن ۱۵۰ نفر، که اسامی آنها مشخص شده ۸ تا ۹ موسسه در بانک‌ها و شرکت‌ها هستند و سهامی که آرام آرام خریدند را فروختند و یک مرتبه ارزش سهام که روی ۲ میلیون بود به ۱ میلیون رسید! این وسط مردم و قشر مستضعف سیلی این موضوع را خوردند.

با توجه به این صحبت‌ها می‌توان گفت که گرگ‌های وال استریت بورس تهران در خرداد و تیرماه از بازار خارج شدند و سهام کم ارزش را در اوج نرخ به قشر مستضعف فروختند و بورس را ترک کردند.

منبع: نبض بورس
  • حسن زاده ارسالی در

    مردم بی سواد بودند وزیر اقتصاد و رئیس بو رس و رئیس تشخیص و .... همه بی سواد بودند و از دام گرگ های وال استریت غافل ، همت ی در اردیبهشت سال 99 نرخ بهره بین بانکی را به 8 درصد رساند تا پول ها از بانک به حرکت درآید و وزیر اقتصاد و رئیس جمهور هر روز در این آتش دمیدند نقش آنها در وال ا ستریت تهران چه بود؟
    اگر دولتمردان تشویق نمی کردند و هر روز در صدا و سیما د ر بوق و کرنا نمی کردند که تحولی در بورس شده مردم مشغول زندگی عادی خود بودند ، حا لا مردم را نادان فرض کردن مثل این است که از فردی کلاهبرداری شده و به دادگاه رفته و شکایت دارد به او بگویند حرفی نزن که ت و نادان هستی

ارسال نظر