|
کدخبر: 163996

اختصاصی گسترش نیوز:

ارزش معاملات خرد بورس به پایین تر سطح رسید

امروز ارزش معاملات خرد با رقم ۱۵۷۰ میلیارد تومان به کمترین سطح از دی ماه سال ۹۸ رسیده است.

بورس ارزش معاملات خرد بورس به پایین تر سطح رسید

کاهش ارزش معاملات خرد بورس، با واکنش برخی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و برخی از کارشناسان عنوان کردند که بازار به سال ۹۸ باز می‌گردد.

براساس آمار معاملات امروز، معاملات حقیقی‌ها و اوراق درآمد ثابت بیشتر بود.

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز با افت ۱۰ هزار ۸۸۹ واحدی ۰.۸ درصد در سطح ۱ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۱۲۵۶ واحدی ۰.۲ درصد همراه شد. شاخص فرابورس با رشد جزئی ۷ واحدی روبه رو شد.

سهم‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، زامیاد، فرآورده‌های معدنی اپال کانی پارس، تامین سرمایه امین، پتروشیمی بوعلی، معدنی دماوند، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، لبنیات پاک، آلومینیوم ایران، فولاد مبارک و برکت بیشترین تراکنش‌ها را داشتند.

شاخص بورس امروز تحت تاثیر معاملات فولاد، فملی، شستا، فارس، کدما، شپنا و تاپیکو قرار داشت.

سهم‌های برق و انرژی پیوند گستر پارس، پلیمر آریا ساسول، توسعه مسیر برق گیلان، مدیریت انرژی تابان هور، امتیاز تسهیلات مسکن سال ۹۹، سرمایه‌گذاری صبا تامین و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه از پرتراکنش‌های بورسی بودند.

سیمان گران شد

شرکت سیمان ساوه در کدال از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد نرخ فروش محصولات‌اش اطلاع رسانی کرد.

براساس این اطلاعیه، قیمت سیمان سفید فله از ۴،۲۰۰،۰۰۰ ریال، به ۵،۶۷۰،۰۰۰ ریال تغییر پیدا کرده است. سیمان ساوه مجوز این افزایش قیمت را ۱۵ فرودین ماه و از انجمن صنفی کارفرمایان سیمان گرفته است و از تاریخ ۱۷ فروردین هم اجرا می‌شود. در توضیح این اطلاعیه آمده که قیمت سیمان سفید فله داخلی و انواع سیمان سفید داخلی پاکتی نسبت به قیمت اعلامی انجمن در آبان ماه ۱۳۹۹، ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

براساس اطلاعیه‌ای که در کدال منتشر شده شرکت لیزینگ ایرانیان، قرارداد مهمی را با شرکت سایپا دیزل برای ارائه وام به متقاضیان خرید تولیدات و کامیونت‌های تولیدی و وارداتی این شرکت را به امضا رسانده است. این تسهیلات لیزینگی ۴۸ ماهه اعلام شده است.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر