|
کدخبر: 163575

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری سمات در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

شرایط شارژ کارت‌ های اعتباری سهام عدالت + جزئیات

مدیر پروژه کارت اعتباری سمات از امکان شارژ خودکار کارت‌های اعتباری سهام عدالت خبر داد.

بورس شرایط شارژ کارت‌ های اعتباری سهام عدالت + جزئیات

سمیه محمدی در گفت‌وگو با گسترش نیوز عنوان کرد: گیرندگان کارت‌های اعتباری، از بانک ملی، اگر یک روز مانده به پایان ماه، مبلغ وام خود را به طور کامل تسویه کنند، به‌صورت خودکار، مبلغ وام دوباره در کارت‌های اعتباری آنها شارژ خواهد شد.

سمیه-محمدی۱

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری سمات در مورد شرایط بازپرداخت دارندگان سهام عدالت گفت: براساس شرایط بانک، بازپرداخت‌ها متفاوت است، اما اگر وام گیرندگان از بانک ملی، مبلغ کل وام را در پایان ماه تسویه کنند، هیچ سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و بانک دوباره وام آنها را خودکار شارژ می‌کند.

محمدی با ارائه این آمار که بیش از ۶۰۰۰  توثیق انجام شده است، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از متقاضیان همچنان در نوبت اخذ کارت اعتباری هستند، گفت: هیچ متقاضی در صف انتظار نیست. درخواست‌کنندگان اگر مراحل و شرایط عمومی بانک را طی کنند و فرآیند توثیق و نهایتا تایید توثیق را پشت سر بگذارند، در کوتاه‌ترین زمان کارت اعتباری خود را می‌گیرند.

چطور کارت اعتباری سهام عدالت بگیریم؟

مدیر پروژه کارت‌های اعتباری سمات در مورد شرایط، سهامداران برای دریافت کارت‌های اعتباری گفت: دارندگان سهام عدالتی که می‌خواهند کارت اعتباری دریافت کنند، باید کارت ملی جدید به همراه، حساب در یکی از دو بانک داشته باشند، تا بتوانند، تقاضای دریافت کارت اعتباری کنند.

محمدی با اشاره به این که تمام سهامداران عدالت، افرادی که روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از کارت اعتباری سهام عدالت استفاده کنند، گفت: علاوه بر داشتن حساب در بانک مورد تقاضا و کارت ملی جدید، متقاضیان باید در سجام ثبت‌نام و احراز هویت شوند و بعد در بانک‌ها ثبت‌نام کنند. به کفته مدیر پروژه کارت‌های اعتباری سمات، سهامدارنی که  روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند باید قبل از ورود به سامانه‌های بانکی، کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.

عدم توقیف سهام عدالت یکی از شروط دریاف کارت‌های اعتباری است که محمدی به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به زمان معاملاتی بورس، افرادی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند باید در روزهای کاری و در ساعات ۸ صبح تا ۱۶ اقدام به ثبت نام کنند تا فرآیند توثیق سهام، سریع‌تر انجام شود.

او در پاسخ به این سوال که کدام بانک‌ها همچنان در پروژه کارت اعتباری مشارکت می‌کنند، گفت: همچنان دو بانک ملی و تجارت، در طرح کارت‌های اعتباری سهام عدالت مشارکت دارند. سهامداران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های نشان، ایوا و بله از بانک ملی و زمرد که مربوط به بانک تجارت است، مراحل ثبت نام و پیگیری کارت‌های اعتباری را به صورت الکترونیکی پیگیری کنند.

محمدی در توضیح این نکته که چرا سایر بانک‌ها هنوز به مشارکت در این طرح نپرداخته اند، گفت: همه بانک‌ها در حال عملیاتی کردن و مشارکت در این طرح هستند اما به جز دو بانک ملی و تجارت، سایر بانک‌ها هنوز نتوانسته‌اند مراحل و فرآیندهای الکترونیکی اعطای کارت‌های اعتباری را طی کنند.

شرایط خرید با کارت‌های اعتباری

مدیر پروژه کارت اعتباری سمات در پاسخ به این سوال که آیا گیرندگان کارت اعتباری ملزم به خرید از فروشگاه‌های خاص هستند، گفت: هر بانکی فرآیند خودش را دارد، اگر متقاضی خواهان خرید از فروشگاه خاصی است، می‌تواند برای دریافت وام از طریق بانک ملی اقدام کند. اما کارت‌های اعتباری که بانک تجارت در اختیار متقاضیان قرار داده، بدون محدودیت خرید است و دریافت‌کنندگان می‌توانند از هر فروشگاهی که تمایل دارند، خرید کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که مبلغ دقیق کارت‌های اعتباری چقدر است، گفت: اگر فرض بگیریم، ارزش روز سهام عدالت  ۸ میلیون تومان است، ۶۰درصدی که آزاد و قابل معامله شده، ۶ میلیون تومان است. با این اوصاف اعتبار خریدی معادل ۵۰درصد این مبلغ معادل ۳ میلیون تومان، در کارت‌های اعتباری شارژ می‌شود.

محمدی هدف از اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، را افزایش نقدینگی سهامداران دانست و گفت: در راستای افزایش نقدینگی سهامداران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از سوی شورای‌عالی بورس و بانک مرکزی، موظف شد تا فرآیند اعطای توثیق سهام عدالت را انجام دهد.

هجدهم بهمن ماه سال گذشته، با انتشار خبر توافق با دو بانک ملی و تجارت برای اعطای تسهیلات در قبال وثیقه گذاشتن سهام عدالت، پروژه اعطای وام یا کارت های اعتباری از طریق سهام عدالت کلید خورد.

از ۲۵ بهمن ماه سال گذشته اعطای وام و کارت اعتباری در ازای وثیقه‌گذاری سهام عدالت آغاز شد.بیش از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت در کشور شده‌اند که از این تعداد، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند بیش از ۶۰۰۰  توثیق انجام شده است.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها