|
کدخبر: 156460

بورس همچنان در صف فروش

بورس امروز دوباره در مدار منفی معاملات قرار گرفته است. به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات شاخص کل بورس تهران با افت ۷ هزار واحدی (معادل ۰.۶ درصد) مواجه شده و شاخص هم‌وزن هم ۰.۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است.

بورس بورس همچنان در صف فروش

بورس امروز هم قفل در صف فروش شده است و ارزش معاملات به شدت کاهش یافته است. به طوری که ارزش معاملات خرد در پایان ساعت اول معاملات امروز تنها ۱۳۵۰ میلیارد تومان بوده است. در بین صنایع تا اینجای کار شیمیایی‌ها، سیمان‌سازان و بانک‌ها بیشترین معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم دارا یکم، پالایشی یکم و شستا بیش از همه معامله شده‌اند.

در حالی ارزش معاملات خرد به این چنین سطوح کم‌سابقه‌ای رسیده است که ارزش صف فروش‌هایی که حدود ۷۵ درصد نمادها با آن‌ها مواجه هستند به حدود ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. در سمت مثبت بازار هم تنها ۴ درصد نمادها با صف خرید همراهند. ارزش این صف‌های خرید هم فقط ۵۰۰ میلیارد تومان است.

حقیقی‌ها در بازار امروز هم فروشنده‌اند. به طوری که خروج پول حقیقی از بازار امروز در ساعت اول معاملات به ۳۱۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی دیگر درجه حمایت حقوقی (نسبت خالص خرید حقوقی به کل ارزش معاملات خرد) به عدد ۲۳ درصد رسیده است.

از مهم‌ترین نکاتی که بر بازار امروز سایه انداخته، منفی شدن قیمت‌ها در بازار جهانی طی دو روز معاملاتی پایانی هفته قبل است. به طوری که مس از حدود ۹۶۰۰ دلار تا زیر ۹۰۰۰ دلار افت کرد و نفت برنت هم که تا ۶۷ دلار پیش رفته بود، به کانال ۶۴ دلاری بازگشته است. البته همچنان قیمت‌ها در سطوح بسیار بالایی نسبت به ابتدای سال قرار دارد. سطوحی که کمتری معامله‌گری در ابتدای سال آن را پیش‌بینی می‌کرد.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها