|
کدخبر: 156067

جولان فروشندگان در نقطه صفر بورس

بورس بعد از مدت‌ها امروز را صعودی آغاز کرد و شاخص‌ها مثبت شدند. اما رفته رفته فشار فروش دوباره بالا گرفت و نمادها به سطوح منفی قیمتی رفتند.

بورس جولان فروشندگان در نقطه صفر بورس

 اتفاقی که منجر به چرخش مسیر شاخص‌ها شد. در نهایت تا ساعت ۱۰: ۳۰ دقیقه، شاخص‌ها به نقطه‌ای که امروز را شروع کرده بودند رسیدند. به عبارتی دیگر شاخص‌های بورس تا اینجای کار تقریبا بدون تغییر و روی نقظه صفر بوده‌اند.

ارزش معاملات خرد امروز نسبت به یک‌شنبه و دوشنبه تا حدی بهتر است اما همچنان بازار سهام خیلی کم معامله است. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۲۰ امروز، ارزش معاملات خرد تنها ۳۰۰۰ میلیارد تومان است. در بین صنایع تا اینجای کار فلزات، بانک ها و خودروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم و دارا یکم بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند؛ فملی و شستا نیز دیگر نمادهایی هستند که تا اینجای کار ارزش معاملات بالایی داشته‌اند.

پالایشی یکم و دارا یکم از نمادهای جالب توجه بازار امروز هستند. علاوه بر این که جزو معدود نمادهای مثبت بازارند، با تقابل جدی خریداران و فروشندگان هم مواجه شده‌اند. نکته مهم در این میان، قیمت بیش از ۸۶۰۰ تومانی پالایشی یکم با NAV حدود ۷۱۰۰ تومانی است. به عبارتی دیگر پالایشی یکم در حال معامله با حباب بیش از ۲۰ درصدی است. پالایشی یکم در حالی بیش از ۴ درصد رشد کرده که هیچکدام از نمادهای زیرمجموعه آن چنین رشدی را تجربه نکرده‌اند.

حقیقی‌ها در بازار امروز هم در سمت فروش فعال‌ترند. به طوری که تا اینجای کار خروج پول حقیقی به رقم ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی دیگر در بازار امروز درجه حمایت حقوقی (نسبت خالص خرید حقوقی به کل ارزش معاملات خرد) به عدد نسبتا بالای ۶.۳ درصدی رسیده است.

امروز بازار در حالی کار خود را آغاز کرد که بالاخره بعد از مدت‌ها کمتر از نیمی از نمادها با صف فروش مواجه بودند. اما افزایش مجدد فشار فروش باعث شد تا رفته رفته تعداد نمادهایی که صف فروش دارند هم بیشتر شود. در ساعت ۱۰: ۲۰ حدود ۶۰ درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مثبت بازار هم تنها ۶ درصد نمادها با صف خرید همراهند. صف خریدهایی که در مجموع ارزشی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان دارند. به عبارتی دیگر تعداد و ارزش صف‌های فروش بورس امروز حدود ۱۰ برابر صف خریدها است.

منبع: بورسان

ارسال نظر