|
کدخبر: 155598

آماری عجیب از جاماندگان ثبت نام در سجام

مدیرامور استان‌های وزارت اقتصاد از عدم ثبت نام ۱۳ میلیون مشمول سهام عدالت در سامانه سجام خبر داد و گفت: احراز هویت مردم برای حضور در مجامع الکترونیک و حق رای ضروری است.

بورس آماری عجیب از جاماندگان ثبت نام در سجام

 سعید توتونچی با بیان اینکه از مجموع ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، اظهار داشت: ۳۱ شرکت‌ سرمایه گذاری استانی با سرمایه حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی وجود دارند که به جز سه استان، سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس معامله می شود.

وی افزود: برای استان های باقی مانده نیز تا قبل از ۲۰ اسفند و برگزاری مجامع ، فرایند درج نماد و معاملات انجام می‌شود.مهمترین موضوع شرکت‌های سرمایه گذای استانی پس از تشکیل، تعیین ارکان و انتخاب هیات مدیره است تا زمینه مدیریت حجم عظیم سرمایه ها فراهم شود .

این مدیر ادامه داد: مردم می توانند با ثبت نام در سامانه "ستان" ، درخواست عضویت در هیات مدیره دهند. علاوه بر احراز صلاحیت‌ها و شرایط عمومی باید تا قبل از برگزاری مجمع، سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی که قصد دارند عضو هیات مدیره آن شوند، باشند. ثبت نام در سجام و احراز هویت از مهم‌ترین رویدادها برای سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است. چون برای حضور در مجامع الکترونیک و حق رای، ضروری است . انتظار می رود قبل از برگزاری مجمع ۲۰ اسفند ، افرادی که ثبت نام نکرده اند  اقدام کنند.

توتونچی گفت: تا امروز حدود ۵۵ درصد شامل بیش از ۳۰ میلیون نفر در سجام ثبت نام کرده اند اما حدود ۱۳ میلیون سهامدار ثبت نام نکرده اند. آمارها نشان می‌دهد در ۲۲ استان بیش از ۵۰ درصد مردم در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و در سایر استان ها ثبت‌نام‌ کمتر از ۵۰ درصد است.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر