|
کدخبر: 150335

نخستین اقدام دهنوی بعد از ورود به بورس

نخستین اقدام دهنوی، رئیس جدید سازمان بورس تشکیل جلسه با حقوقی‌ها است.

بورس نخستین اقدام دهنوی بعد از ورود به بورس

در حالی پس از حواشی بسیار رئیس جدید سازمان بورس از معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد آمد که بر اساس شنیده‌ها محمدعلی دهقان دهنوی رئیس جدید سازمان بورس صبح امروز(چهارشنبه) جلسه هماهنگی با حقوقی‌ها را در نخستین دستور کار خود قرار داده و این جلسه در حال برگزاری است.

شایان ذکر است یکی از انتقادات جدید به رئیس جدید سازمان بورس در حالی عدم اشراف وی به بازار سرمایه عنوان می‌شود که دهقان دهنوی در معدود اظهار نظرات بورسی خود، در شهریورماه امسال در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد آینده اقتصاد ما با بازار سرمایه گره خورده است و با ابزار اوراق تبعی و اوراق خزانه و بازارگردانی سهامداران نباید نگران نوسانات بازار سرمایه باشند.

به گفته محمدعلی دهقان دهنوی در کشور ما بار اصلی تامین مالی بر دوش بانک‌ها بوده، اما اکنون ما انتخاب کرده‌ایم که بازار سرمایه را به عنوان تامین‌کننده مالی اقتصاد کشور حمایت کنیم و توسعه دهیم.

معاون پیشین وزیر اقتصاد همچنین ضمن بیان اینکه نوسانات ذات بازار سرمایه است و در همه جای دنیا بورس با افت و خیزهایی روبه‌رو است، این در حالی است که رفتارهای هیجانی برخی سهامداران خرد تعادل بازار را به هم می‌زند و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود و این موضوع فقط به خود آنها آسیب نمی‌زند بلکه به سهامداران عمده نیز آسیب می‌زند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی بازار سرمایه سهامداران عمده انگیزه دارند که با بازارگردانی مانع رفتارهای هیجانی شوند و آرامش را به بازار برگردانند.

افزون بر این در شرایطی در شهریور امسال دهقان دهنوی افت و خیز بورس را طبیعی دانست و گفته بود "چرا حقوقی‌ها آرامند، چون آنها بازار و سهام را به خوبی می‌شناسند و انتخاب کرده‌اند در این بازار باشند" که صبح امروز و در نخستین دستور کار خود برای ساماندهی آشفته‌ بازار سرمایه، با حقوقی‌ها جلسه هماهنگی گذاشته است.

منبع: تسنیم
  • وحید ارسالی در

    سلام کاش میگفتید شما از کجا آب میخورید ی ا کی بهتون پول داده تا راجع به رییس نیام ده این قدر فضا رو سمی کنید من طرفدار ایش ون نیستم ولی شما خیلی فضا رو کثیف میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    این کار که اومدن دامنه نوسان رو یکدفعه ا ز ده درصد آ وردن 5 تضییع آشکار حق سهامدا راییه که چند روز آخر ده درصدی خرید کردن و علاوه بر اینکه چند روز 10 درصدی ضرر کر دن بعد اون هم هر روز 5 منفی خورد فقط خدا میتونه از اینا انتقام ما رو بگیره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها