|
کدخبر: 150215 مجتبی اسکندری

گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس بورس:

بورس با رئیس جدید مثبت خواهد شد؟

انتخاب مدیریت جدید سازمان بورس و اوراق بهادار توسط شورای عالی بورس، چه تاثیری بر وضع موجود و آینده این بازار پر اهمیت خواهد داشت؟

بورس بورس با رئیس جدید مثبت خواهد شد؟

انتخاب محمدعلی دهقان دهنوی به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، پس از کشمکش‌های مربوط به استعفای حسن قالیباف اصل و پیامدهای آن، به طور قطع بر بورس در روزهای آینده اثر روانی خواهد داشت. مثبت یا منفی بودن این اثر را باید در واکنش آتی شاخص کل بورس به این انتصاب، مشاهده کرد. 

همایون دارابی، کارشناس بازار بورس و اوراق بهادار، در گفت‌وگو با گسترش نیوز ضمن مثبت ارزیابی کردن این انتصاب، اظهار امیدواری کرد: به طور قطع این انتصاب اثر مثبتی بر بازار در فردا و روزهای آینده خواهد داشت؛ به این دلیل که ایشان از بدنه وزارت اقتصاد آمده‌اند و با مسائل مبتلابه این بازار آشنایی کافی دارند و همچنین از ارتباط بسیار خوبی با فعالان بازار سرمایه، حقوقی‌ها و بانک‌ها برخودار هستند و به مجرد اینکه بازار از بلاتکلیفی خارج بشود، اتفاقات مثبتی در آن رخ خواهد داد.

 

همایون-دارابی

برنامه های مدیریت جدید عملیاتی‌ست

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا فقط یک تغییر اسمی مدیریت صورت پذیرفته یا تغییر در استراتژی عملکرد خواهد بود، یادآور شد: پیش از این برنامه‌های ایشان برای انتخاب شدن در شورای عالی بورس، در رسانه‌ها منعکس شده بود و انتخاب ایشان توسط شورای عالی، در واقع در واکنش به این برنامه‌های مثبت بود. امیدوار هستیم که مدیریت جدید بتواند برنامه‌های خود را عملیاتی و اجرایی کند و بازار سرمایه بتواند از محل اجرای این برنامه‌ها منتفع شود.

بازارهای موازی مستقل از بورس هستند

این کارشناس بورس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بروز یک اتفاقات مثبت روانی یا عملکردی در بازار بورس، بر بازارهای موازی نیز اثر دارد، به گسترش نیوز گفت: بسیار بعید است زیرا در اکثر بازارهای موازی شاهد یک رکود نسبی هستیم و به نظر می‌رسد که هر یک از این بازارها به شکل مستقل مسیر خودش را دنبال کرده و بر اساس چارچوب‌های خودشان به پیش می‌رود. امیدواریم که بازار بورس مثبت شود و دستکم تا مدتی مثبت بماند تا معامله‌گران حقیقی و حقوقی بتوانند بخشی از زیان‌های وارده را جبران کنند.

  • ناشناس ارسالی در

    رسانه و جاده صاف کن و تحریک بازار مشخص ش د اقتصاد نیوز با هماهنگی دولت روحانی بور س را نابود کردند و مردم را مثل آتش زیر خ اکستر آبستن اغتشاش نموده اند

  • امین ارسالی در

    سبدگردانان شریک دزدی شرکتها و بردن مال مردم . چنین کاری غیر قانونی است . بورس باید ازاد شود

ارسال نظر