|
کدخبر: 150187

حمایت جدی مجلس از رئیس جدید بورس

دو عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس با اشاره به لزوم حمایت مشترک مجلس، دولت و وزرا از بازار سرمایه به رئیس‌جمهوری درباره درخصوص انتخاب رئیس جدید سازمان بورس هشدار دادند.

محسن علیزاده و مسلم صالحی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهوری اعلام کردند: بازار سرمایه در ماه‌های گذشته تحت تاثیر اخبار و تصمیمات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گوناگون واکنش نشان داده و افت و خیز شاخص بورس نگرانی‌های زیادی را در بین مردم ایجاد کرده است.

بی شک اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، سرمایه‌های مردم به بخش‌های غیرمولد اقتصادی از جمله طلا، ارز، مسکن، خودرو و غیره که هیچ نسبتی با چرخه تولید ندارند، سرازیر شده و اقتصاد را به انباری از سرمایه‌های راکد و ساکن بدل می‌کند.

در این شرایط خطیر اگر حمایت‌های مجلس، دولت و وزرا از بازار سرمایه بطور مشترک و مشخص صورت نگیرد، نوسانات شدید که منجر به اثرات منفی عمیق بازار در آینده خواهد شد، چندان دور از انتظار نخواهد بود که در نهایت ضرر و زیان فراوانی به سهامداران خرد وارد خواهد کرد. این موضوع وقتی اهمیت راهبردی پیدا می‌کند که بدانیم پایین آمدن ظرفیت تاب آوری اجتماعی مردم به ویژه سهامداران می‌تواند به عنوان پیشران مهمی عمل کرده و باعث اعتراضات شدید مردمی شود.

از سوی دیگر، متاسفانه عدم حمایت لازم از بازار باعث شد در هفته‌های گذشته ریاست سازمان بورس از مسند استعفا کند و درحال‌حاضر نیز مطرح کردن اسامی افراد بدون سابقه لازم در بازار سرمایه برای تصدی این جایگاه، نگرانی‌های جدی اعضای ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس را بیش از گذشته کرده است.

لذا پیشنهاد می‌شود نظر به اهمیت موضوع، دستور فرمایید درخصوص انتخاب رئیس سازمان ضمن دقت نظر بیشتر و با در نظر گرفتن شرایط عمومی و تخصصی لازم از جمله سوابق و تجربیات چندین ساله در بازار سرمایه و شناخت کافی از این بازار نسبت به گزینش فردی متعهد، متخصص، آشنا به بازار سرمایه و از همه مهم‌تر مورد وثوق فعالان این بازار که بتواند اعتماد عمومی از دست رفته مردم را با سرعت و جدیت احیا کند، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

در صورت اتخاذ تصمیم غیر تخصصی از سوی دولت در بازار سرمایه، هزینه‌های این اقدام بر دوش دولت خواهد بود و قطعاً در این صورت نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون‌های تخصصی از تمام ابزارهای نظارتی برای احقاق حقوق مردم بطور کامل استفاده خواهند کرد و در صورتی که فردی متعهد، متخصص و آشنا با قواعد مختصات بازار سرمایه با هر نام و نشانی انتخاب شود در راستای حمایت از سرمایه‌های مردم، مورد حمایت جدی مجلس خواهد بود.

منبع: بورس پرس
  • ناشناس ارسالی در

    کساییکه خودشان بورس رادست کاری وبه این ر وز نشاندن تخصص دربهترکردن اوضاع بورس راه م دادن؟

  • صالح ارسالی در

    بورس وارد روند آرامش و سپس صعودی شده..

ارسال نظر